Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • març
  • 18
  • Ja era hora

Ja era hora

Posted on 18 març 2009 By Enric I. Canela 26 comentaris a Ja era hora
Articles Enric I. Canela, Universitat
Tweet

Enric I. Canela

Una gran alegria a la UB. Finalment l’Edifici Històric ha estat desallotjat pels Mossos d’Esquadra. S’acaba una vergonya que durava des del mes de novembre.

A 2/4 de sis del matí els antiavalots han entrat i han fet fora als estudiants i acompanyants tancats.

Els Mossos vigilen els voltants de l’Edifici. Alguns estudiants (i acompanyants) s’han concentrat davant la UB i han tallat el trànsit a la Gran Via i la policia a carregat per obrir el trànsit.

La policia catalana ha denunciat a 16 persones, a 7 de elles per un delicte de desobediència i a nou per una falta de desobediència.

Es veu que els desocupats estan indignats amb el rector, 53 persones. La gran majoria estem encantats. Coses de la democràcia.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: I la lluita contra el Pla de Bolonya comença a avorrir a les pedres
Next Post: La FNEC: una demostració de seny i esperit universitari ❯

26 thoughts on “Ja era hora”

  1. Júlia Rosell ha dit:
    18 març 2009 a les 12:34

    No home no, 53 persones no, el 20% dels estudiants!

  2. Alfons ha dit:
    18 març 2009 a les 1:58

    Júlia, molt bé, el 20%. Segueix essent la minoria.

  3. Joan Gil Oliveras ha dit:
    18 març 2009 a les 2:00

    A mi el que em sembla una vergonya és la actuació policial. No que actuin en si, que també. Sinó, sobretot com han actuat.

  4. Júlia Rosell ha dit:
    18 març 2009 a les 2:55

    Alfons,

    ho deia irònicament.

  5. alumne ha dit:
    18 març 2009 a les 3:33

    En contra: 1) que no se’ls hagi avisat, donant-los l’opció de sortir sense mossos pel mig; i 2) que s’hagi fet, casualitats de la vida, el dia que comença el saló de l’ensenyament.

    A favor: 1) que avisar-los hauria dificultat i empitjorat les coses, 2) que (per les informacions que m’han arribat) hauria sigut difícil fer el desallotjament amb més garanties d’integritat física per a tot i tots, 3) que es puguin eliminar les puces del rectorat, i 4) resumint la resta de motius, certament, ja era hora!!

    Ara, allotjats o desallotjats, recordem que això molt probablement no canvia en res la veritable problemàtica d’implementar la Bolonya que ens ha tocat a les nostres universitats i la nostra societat.

    Saluts,

  6. enriccanela ha dit:
    18 març 2009 a les 3:42

    A tots,
    La violència no és mai defensable. Al rector ja no li ha tocat més remei que buidar l’Edific, la situació era insostenible per a la convivència i a les mans del rector no estava la solució al problema de Bolonya. Diàleg al rectorat hi ha hagut.
    Lo complicació posterior al desatllojament no crec que sigui culpa del rector. No crec que el rector hagi dit res de com actuar davant del tall de la Gran Via o de Diagonal – Passeig de Gràcia. Simplement ha demanat buidar l’Edifici i impedir que tonessin a entrar.
    Algú coneix alguna acció policial d’aquests tipus que no acabi malament?
    El rector ha dit que s’havien produït agressions verbals i no verbals dins de l’Edifici i que això no ho podia consentir.
    Si ens pregunten, a molts, si aquesta és la Bolonya que volíem, clarament no. Si ens pregunten que cal fer, continuar i acabar d’una vegada.

  7. Elies ha dit:
    18 març 2009 a les 3:56

    Totalment d’acord! JA ERA HORA!!!! BRAVO!

  8. Jordi Domènech i Lizcano ha dit:
    18 març 2009 a les 4:57

    Enric,
    jo m’hi he passat al matí, per tenir informació de primera mà. He arribat just quan començava la primera carrega (que era la primera m’ho han explicat desprès)per desallotjar la Gran Via. Sincerament, crec que els Mossos han estat desproporcionats. I força.

  9. enriccanela ha dit:
    18 març 2009 a les 6:27

    Jordi,
    Jo també m’he ocupat d’això. Si, els Mossos han estat violents, però la vesió que m’han donat de l’adminsitració UB és que els han començat a llençar cadires de l’Estudiantil. L’agressió ha començat així. De fet jo no ho he vist.
    El rector, lògicament, no ha tingut res a veure de les accions exteriors.
    Aquestes coses sempre acaben malament.
    Nosaltres dèiem. O els treuen per Nadal els Mossos o els treuran després els Mossos.
    He parlat avui amb alguns dels interlocutors dels estudiants i m’han dit que no hi havia interlocució possible.
    No era Bolonya, era el sistema.
    Vosaltres podeu estar crítics amb Bolonya, però aquests no anaven d’aquest pal.

  10. Dazibao ha dit:
    18 març 2009 a les 7:52

    el que tingui ulls i cor que miri els videos del 3.cat24 o els de kaos en la red.
    tenim un company amb el genoll trencat, el bon dia de la raó de la força
    covards

  11. Miralvent ha dit:
    18 març 2009 a les 7:57

    No disfracem, si us plau, les mentides de desinformació. SI hom pretén informar-se amb base a l’administració de la UB ja sap que tindrà una visió clarament esbiaixada. Els vídeo per si algú considera legítmi tot plegat: http://blip.tv/file/1891860 i http://blip.tv/file/1891138 .
    D’altra banda l’agressió verbal i no verbal pertany a un altre edifici, un altre campus i un altre dia i context. Hi ha un problema amb els piquets a la facultat d’hitòria i el rector decideix desallotjar el rectorat…?!
    El 20% és la màxima expressió estudiantil aconseguida mai en un referèndum universitari. D’aqest 20%, quants estaven a favor de bolonya, júlia?
    I finalment, bolonya és dins el sistema, i sí, el problema és el sistema. El que vol eliminar despesa pública dels servais públics, ja sigui universitat, secundària, sanitat o el que convingui. Bolonya no ha caigut del cel.
    Disfruteu dels videos dels cops de porra abans d’anar a dormir, així estareu més amples i “encantats”.

  12. jordi ha dit:
    18 març 2009 a les 8:16

    sense entrar en el debat de perquè s’ha produït el desallotjament com ha estat, estic radicalment d’acord amb l’Enric en que la immensa majoria del professorat i sospito que de l’alumnat està d’acord amb que s’hagi acabat d’un cop per totes aquesta vergonya.

    Si el 75% dels nous títols ja estaran adaptats a Bolonya a partir de setembre (en algunes universitats aquest percentatge és del 100%) és que hi ha un munt de gent treballant en fer això possible i no sempre amb mala cara sino amb ferma convicció que és el què calia fer

  13. Elies ha dit:
    18 març 2009 a les 10:05

    Jordi, jo estic convençut que els germans petits d’aquests que avui bramen tant agraïran ben aviat estudiar en plans adaptats a l’EEES. També ho agraïran els estudiants i les famílies de tots els estudiants que el curs vinent començaran els seus estudis en aquestes noves titulacions adaptades a l’EEES.

    El nou model té moltes més garanties de qualitat que el model del que venim. Cal fer les coses ben fetes, això és molt important. Però les bases, els fonaments, sobre el que fer-ho, són sòlids.

    confio també que la societat en surti directament beneficiada, de tot plegat, de tot aquest enorme esforç. I que, tot veient que la inversió que es fa en les universitats i els seus estudiants retorna a la societat en forma de talent, d’emprenedors, d’estudiants ben formats, preparats, de gent desperta, de gent que sap treballar en equip, liderar, etc… els recursos disponibles s’incrementin.

  14. Josep ha dit:
    19 març 2009 a les 12:10

    Es podia estar a favor de l’ocupació (opció respectable) o en contra (opció igualment respectable), però la carrega dels Mossos (aquí o a la UPF) és desproporcionada i, per tant, inacceptable. I ho dic jo, que no m’opòs frontalment al Pla (que no vol dir que els plans nous em semblin la panacea).

    A manera d’off topic. Un tema del qual no se n’ha parlat gaire per aquí (i el qual m’afecta) és l’invent del Govern espanyol del Màster de Formació del Professorat (o màster dels pedagogs) que ens pretén estar un anyet qui sap si perdent el temps.

  15. Miralvent ha dit:
    19 març 2009 a les 1:42

    És moment per actes de fe, elies? és moment de parlar de les bondats dee l’EEES?
    http://www.lavanguardia.es/premium/publica/publica?COMPID=53662676683&ID_PAGINA=200806163&ID_FORMATO=9&PAGINACIO=1&SUBORDRE=3&TEXT=

  16. Elies ha dit:
    19 març 2009 a les 2:21

    oh! i tant! o no! és a dir, a veure si deixeu de fer servir la universitat d’excusa i us llenceu a fer la revolució directament, sense emmerdar les universitats.

    En català hi ha una dita molt i molt antiga i sàbia que diu “qui no vulgui pols, que no vagi a l’era”. I vosaltres, l’era, l’heu trepitjat, embrutat, violentat, coaccionat…

    He vist i he assistit en primera persona a la vostra violència, a les vostres coaccions, al vostre assetjament. I això havia de tenir un PROU!

    Heu triat un camí fatal: el de la mentida, el de l’estafa argumental i el de la violència.

    No teniu CAP, CAP, dret ni a queixar-vos ni a fer-vos els ploramiques i els santets buscant una comprensió i una solidaritat que sabeu perfectament NO US MEREIXEU.

    El vostre model era i és el de la revolta grega.

    Tal fareu, tal trobareu.

  17. enriccanela ha dit:
    19 març 2009 a les 2:28

    A tots,
    la violència no està mai justificada.
    La pregunta és: Quan llarga ha de ser la cua de cotxes que entra a barcelona per a què es dongui ordre (no el rector) a la polícia que obri camí?
    Què passa després?
    Passa amb estudiants i passa amb altres col·lectius.
    Evidentment no me n’alegro pas.
    Crce que hi ha enregistrament complet de tot.

  18. Jordi ha dit:
    19 març 2009 a les 8:26

    jo només veig que mentre el món necessita preparar-se per aconseguir amb garanties la sortida de la crisi hi ha un grup de gent que no vol saber res de modificar els actuals plantejaments i ser valents amb noves fòrmules de docència.

    La resta implica estar pidolant que empreses extrangeres ens mantinguin la feina si prometem no queixar-nos massa sobre la pujada dels nostres sous poc qualificats.

    Aquesta seria la part més ingènua del meu parer.
    La realista és, de forma força òbvia, que ara és el pla Bolonya i després els anti-tot agafaran una altra excusa per rebentar la nostra ciutat. El que succeeix és que ara s’han passat usant la universitat com una comuna okupa i creient-se amb el dret de coaccionar.

  19. Madre ha dit:
    19 març 2009 a les 10:08

    Em sembla vergonyòs que un senyor que es dedica a la docència desitgi pels seus alumnes cops de porra quan exerceixen pacíficament el seu dret a la discrepància.
    llençar cadires contra homes armats que et persegueixen és legítima defensa.

    I jo treballo per pagar-te un sou?
    Aquesta és la renovació de docència?

  20. enriccanela ha dit:
    19 març 2009 a les 5:28

    Madre,
    Em sembla poc coherent criticar el que no es coneix i una manca de respecte el faltar als altres sense saber res de res.
    Jo no he defensat mai que es donin cops de porra als que expressen pacíficament la seva discrepància.
    En tot cas la pregunta és, si es tanquen al portal de casa teva durant quatre mesos i t’omplen la casa de insectes i no pots ni circular estaràs contenta?
    Més encara, saps que va passar? Em sembla que pateixes un dels grans defectes de la societat parlar sense saber.

  21. enriccanela ha dit:
    19 març 2009 a les 5:31

    Jordi,
    Coincideixo amb el que planteges. O decidim d’una vegada el nostre model, o estem perduts. Hi ha una cosa sobre la que no em parlat. POdíem i podem fer una universitat diferent adaptats al model marc de Madrid, però el Govern no s’ha atrevit a fer res.
    Un greu problema no abordar la reforma de la universitat seriosament. Tot això a banda de grups d’estudiants totalitaris que no volen reformar res, volen lluitar contra el sistema.
    A sobre després paguen justos per pecadors en trobar-se en aldarulls dels que no són responsables.

  22. Jordi ha dit:
    19 març 2009 a les 6:18

    també et sembla bé la brutalitat policial d’ahir?

  23. enriccanela ha dit:
    19 març 2009 a les 11:16

    Jordi,
    Naturalment no. Aquest article està escrit abans de les 9 del matí i el dasallotjament va ser pacífic, per la força si, però sense cap agressió. Avui pots veure el comunicat d’altres estudiants, la FENEC, el subscric tot.

  24. Madre ha dit:
    20 març 2009 a les 9:34

    la festa de la democràcia
    http://www.youtube.com/watch?v=ORKbiVbNFAU

  25. enriccanela ha dit:
    20 març 2009 a les 8:52

    Madre,
    I que té a veure amb el meu comentari que simplement explica que m’alegra i molt que es tregui 53 persones tancades dins la UB.
    Havia fet jo algun comentari de fets aliens a la universitat i que van succeir hores després? Vident no en soc.
    Segueixo dient que és una bona cosa llegir bé i mirar l’hora que publiquen les coses. Tenir informació ajuda al bon raonament.

  26. Retroping: Qui ha traspassat totes les línies vermelles? | Elliot.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
març 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« febr.   abr. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown