Enric I. Canela
Destaco l’aposta del govern espanyol per les beques, que no fallin, que siguin suficients i dignes. És la clau de l’equitat i l’autèntica aposta per la igualtat d’accés a la universitat, és pecialment amb la reforma de Bolonya.
Podeu llegir que el Consell de Ministres ha rebut un informe del ministre d’Educació sobre la recent reunió dels 46 ministres d’Educació celebrada a Leuven per analitzar la construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior i proposar noves estratègies.
Espanya ha obtingut una nota de 4 sobre 5, mentre que el 2007 la nota va ser de 3,5 i el 2005, de 2,8. En el seu informe el ministre ha destacat que aquests avenços i el treball que queda per davant són el fruit de l’esforç de tota la societat, de les universitats, el Govern i les Comunitats Autònomes.
Els eixos prioritaris per a la pròxima dècada en educació superior, tal com expressa el comunicat dels Ministres, seran impulsar la cohesió social, la formació contínua, l’aprenentatge centrat en l’estudiant i la mobilitat.
En aquesta línia, Espanya ha recolzat l’horitzó que s’ha fixat en la declaració de la Conferència perquè el 2020, almenys, un 20 per 100 dels graduats d’Europa hagin gaudit d’una estada acadèmica a l’estranger.
Per últim, el ministre ha ressaltat en el seu informe que, dins de la dimensió social d’aquesta reforma, les accions empreses pel Govern estan en línia amb els principis de la Declaració que van fer pública els Ministres a Lovaina. Així, ha destacat que el caràcter social de les polítiques endegades en el camp de l’educació superior es basa en la millora i potenciació del model de beques i ajudes a l’estudi, de forma especial, al suport de les accions que promoguin la mobilitat.