Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • maig
  • 29
  • Capital privat per la universitat pública?

Capital privat per la universitat pública?

Posted on 29 maig 200930 maig 2009 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Capital privat per la universitat pública?
Articles Enric I. Canela, Política, Universitat
Tweet

Enric I. Canela

Ramon Tremosa, candidat de CiU al Parlament Europeu, va fer dijous unes referències a la universitat (2, 3 i 4).

Va dir que per poder “mantenir la viabilitat del sistema sense perjudicar el nivell actual, cal l’entrada de capital privat perquè amb el finançament autonòmic que tenim no és suficient”.

Va posar com a exemple de la inviabilitat del sistema actua, el fet que la Universitat de Barcelona “ha generat un dèficit de 100 milions d’euros”. Bé, en això darrer s’equivoca perquè el dèficit consolidat a 31 de desembre de 2008 era, per sort, només de 82 milions d’euros.

Em sembla que no coincideixo gens amb les declaracions de Tremosa en aquest punt.

Jo estic a favor de les relacions universitat – empresa sempre que no descapitalitzin la universitat. Estic a favor del mecenatge sense condicions, òbviament, fins i tot dels postgraus, no màsters oficials, finançats per l’empresa.

El que no accepto de cap de les maneres és que per mantenir el servei públic de la universitat s’hagi de recórrer al capital privat que, es digui el que es digui, sempre comporta unes contrapartides. En el model europeu les coses no van així.

A més, el dèficit de la UB té a veure amb el mal finançament cert, però també a altres aspectes que em reservo. A canvi de què havia de posar-se capital privat?

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Vocacions enginyerils
Next Post: Manca de diners, però també manca d’eficàcia ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
maig 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« abr.   juny »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown