Enric I. Canela
Interessant article d’Imma Tubella, rectora de la UOC. Parla de l’ensenyament universitari en el temps en què la universitat ha perdut el monopoli del coneixement.
M’ha fet reflexionar. No estic tan segur que la universitat hagi perdut gaire. El que si ha perdut és el monopoli de la informació. Qualsevol pot adquirir la informació a la xarxa, però no és cert que el coneixement estigui a la xarxa. Informació i coneixement són dues coses diferents. En teoria, el bon professor té coneixement i sap discernir entre informacions, combinar informació i extreure coneixement. Això és el que pot transmetre als estudiants. Ara bé, potser no tots som bons professors. No sé, jo penso així.
“… el bon professor té coneixement i sap discernir entre informacions, combinar informació i extreure coneixement.”
Simplement excel·lent!
Gràcies Miquel.
Potser els professors hem perdut el monopoli del coneixement, però per crear-ne de nou realment és difícil fer-ho fora de les universitats o centres de recerca. Una universitat és un lloc (real o virtual) on es crea, transmet, critica i desenvolupa coneixement. Hi ha estudiants perquè hi ha professors-investigadors, o hi ha professors-investigadors perquè hi ha estudiants?
Crec francament que l’article de la Imma Turbella és massa dur, segurament volgudament provocador i amb una mica d’autobombo.
Però serveix per fer reflexionar.
Miquel,
L’article de la Imma és dur però en el context que estem està molt bé. Obliga a parlar-ne.
Si no hi ha l’aposta pel coneixement no en crearem. De totes formes, el meu comentari clarament defensa el paper del bon professor davant de la xarxa. Cal el bon professor, si, perquè altrament la xarxa l’anul·la.
He hagut d’escriure un post per poder respondre-ho com es mereix. Molt bon article.
No estàs equivocat, encertadíssim.