Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • juliol
  • 21
  • Gabilondo parla de Bolonya i finançament

Gabilondo parla de Bolonya i finançament

Posted on 21 juliol 200921 juliol 2009 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Gabilondo parla de Bolonya i finançament
Articles Enric I. Canela, Universitat
Tweet

Enric I. Canela

El ministre d’Educació, Ángel Gabilondo, ha indicat que la implantació del Pla de Bolonya a les universitats espanyoles “no es farà sense cap tipus de dificultats, sobretot perquè ho volem fer bé”. “Fer-ho bé, és fer-ho entre tots”, ha destacar el ministre, alhora que ha recordat que “hem fet processos de relació amb associacions d’estudiants, amb col lectius de professors i personal d’administració i serveis que veuen les dificultats dels aspectes d’aquest procés ” i que per a això cal “garantir la igualtat d’oportunitats”, davant el que ha advocat per la necessitat de “fer política de beques clara”.

Correcte, però de moment no s’han posat els recursos necessaris i hi ha un munt d’ensenyaments que ja han començat i altres que començaran ara.

D’altra banda, sobre les postures que asseguren que aquest procés mercantilitzar l’educació, el ministre ha indicat que “el que la universitat respongui a les demandes de la societat no és mercantilització, és responsabilitat social”. Així, s’ha preguntat “què fa falta per que això sigui real”, al que ha respost que “cal buscar un adequat finançament, hem de treballar i aconseguir la implicació de totes les comunitats universitàries per fer noves formes d’ensenyar i aprendre”. “És un canvi de cultura, els canvis de cultura són molt més difícils que els canvis legals”, va asseverar. Ha asseverat “No crec en cap formació que desvinculi el coneixement de les competències”, alhora que ha destacar que “no crec en competències sense coneixement”.

Respecte al finançament de les universitats, el ministre d’Educació ha ressaltat que “tots els ciutadans paguen amb els seus diners la universitat”. “Els diners de la universitat són els diners de tots els espanyols, ciutadans i ciutadanes que amb el seu esforç estan mantenint el sistema i em sembla que s’està fent molt bé així, perquè l’educació i la universitat és una absoluta prioritat”, va apuntar. Ha assegurat que “no tot és finançament” i ha estimat que el finançament “ha de ser suficient, eficient i equitatiu”. “Puc compartir la sensibilitat dels que diuen que ens falten mitjans per fer les coses millor, però no estic d’acord amb qui utilitzen aquesta coartada per a no lluitar per fer millor”.

Totalment d’acord, però caldria que el model de finançament, amb paràmetres adequats estigués llests aviat, ja portem més de dos anys d’endarreriment i més de cinc des què va començar a treballar-se.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Presu públics universitaris
Next Post: Gabilondo parla del programa Campus d’Excel·lència ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
juliol 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« juny   ag. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown