Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • juliol
  • 28
  • Governar amb criteris de secta

Governar amb criteris de secta

Posted on 28 juliol 200928 juliol 2009 By Enric I. Canela 2 comentaris a Governar amb criteris de secta
Articles Enric I. Canela, Estupidesa, Política
Tweet

Enric I. Canela

El tema de la velocitat variable, de limitar a 80 km/h per autopista per a uns suposats beneficis mediambientals sembla que no té cap argument sòlid que ho suporti.

Alfredo García, professor del grup de recerca en enginyeria de carreteres de la Universitat Politècnica de València, que ha dirigit per encàrrec de la Cambra de Comerç de Barcelona un estudi sobre la implantació de la velocitat variable a Barcelona va dir que “No es pot determinar la velocitat d’una via per criteris polítics.” Aquesta afirmació sembla una obvietat, però han fet falta vuit mesos de funcionament de la velocitat variable perquè algú s’atrevís a dir-ho. Òbviament aporta dades que demostren que les proves de la bondat de la mesura són estimacions, cap dada que no estigui basada en simulacions.

Evidentment els criteris de secta que acostumen regir les decisions dels consellers Saura i Baltasar, així com altres càrrecs que d’ells depenen com el director general de Transit que quan explica les coses per ràdio o televisió em recorda a Monsenyor Escrivà de Balaguer, no són els més adients per governar.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Turisme científic
Next Post: Bona iniciativa de la DGR i ACC1Ó ❯

2 thoughts on “Governar amb criteris de secta”

  1. Jordi Domènech ha dit:
    28 juliol 2009 a les 5:47

    80 km/h està per sota de la velocitat de mínim consum per km —i en conseqüència de contaminació per diòxid de carboni— de qualsevol cotxe o camió modern.
    O sigui que una velocitat menor a la òptima, que ronda a l’entorn dels 110 km/h en els cotxes moderns, només es podria justificar per evitar embussos si s’acumulen massa vehicles en un ram, cosa que genera un augment de consum degut a la marxa lenta i les aturades.
    Però el problema està en què per evitar embussos i mantenir el trànsit optimitzat, cal una mesura bastant fina del flux i un sistema expert que ajusti a temps reals les velocitats més convenients en cada tram. Optimització que pot arribar a implicar en casos extrems l’aturada (amb el motor parat, clar) però que garantís que quan s’arranca, tindrem la carretera disponible a velocitat òptima. Tot un procediment que té com a base la idea que la mínima contaminació equival al mínim consum, i que per sota de la velocitat òptima —posem els 110 abans esmentats— anar més ràpid equival a menys consum i contaminació.
    És evident que els sistemes “pensats” pel govern, no parteixen d’aquestes hipòtesis de base. I també és un fet que el sistema regulador, ha minvat la velocitat mitjana i en conseqüència a fet augmentar la contaminació, llevat dels casos que per casualitat, la limitació a 80 coincidís amb l’òptima per evitar o retardar l’embús.
    I si la mesura sembla haver tingut en algun aspecte alguna mena d’èxit, cal recordar que coincideix amb una crisi que ha fet minvar el flux de vehicles.
    Models numèrics? sembla que no n’hagin sentit mai a parlar. Són els mateixos, els de l’Ajuntament de Barcelona, quan una vegada en una sessió pública els vaig preguntar com era que el “seu model numèric” indicava que els carrers de dues direccions eren acceptables per optimitzar el trànsit, al regidor de torn se li va escapar que no en tenien d’aquesta cosa tan rara, i que no la necessitaven…
    Per cert, els consellers Saura i Baltasar van fer el batxillerat? Se’n recorden de fer integrals? O si van fer el de lletres, saben parlar en grec que deu ser molt útil per governar?

  2. enriccanela ha dit:
    29 juliol 2009 a les 7:11

    Jordi,
    Excel·lent anàlisi. Tots són simulacions sobre el que hauria pogut ser. Els models numèrics els van utilizar fa temps amb dades estimades. La UPC i d’allà van deduir que això aniria bé. Ara, subto que els responsables de tot aquest desgavell sàpiguen que és un model numèric. Deuen creure que és un nombre dibuixat per a què els nens el copiin.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
juliol 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« juny   ag. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown