Enric I. Canela
Ahir vaig escriure Promoure els estudis d’Enginyeria dedicat a Enginycat i avui mateix he rebut un comentari de Laura Robert amb una detallada explicació de l’esmentat programa. Agraeixo molt sincerament la deferència. El comentari és el següent:
Saludem des d’Enginycat a tots aquells que ens seguiu i agraïm el vostre interès en conèixer les actuacions que estem portant a terme. Gràcies, en particular, Enric, per parlar d’Enginycat en el teu blogg.
Aprofitant l’oportunitat, volem informar-te a tu i als teus seguidors sobre altres activitats que hem posat en marxa en els darrers mesos:
Els tallers de robots per estudiants de secundària de Catalunya: 15.000 participants. La idea?: apropar la tecnologia a través de la construcció de robots, utilitzant dinàmiques interactives i divertides pels nois i noies.
– El Saló de l’Ensenyament: vàrem tenir un racó Enginycat per demostrar als nois i noies què es pot fer a través de les enginyeries. Els col·legis professionals i les universitats ens hi varem ajudar.
– La “Festa de l’Enginy”: hem volgut reconèixer el talent dels nois i noies de Catalunya que han desenvolupat els millors projectes de ciència i tecnologia durant el 2008. 92 joves convocats amb les seves famílies. Els vàrem animar a seguir desenvolupant el seu talent. El missatge: pel futur de Catalunya, necessitem professionals de la tecnologia i de l’enginyeria.
– “Un dia al Circuit de Catalunya”: tot seguit, aquests joves amb talent van gaudir d’una jornada a Montmeló. Van escoltar i intercanviar inquietuds amb el guru del motor de la competició, Vicenç Aguilera. També varen poder conèixer les instal·lacions i el funcionament del Circuit.
– “Estades d’enginy”: 192 nois i noies d’entre 13 i 16 anys hi han participat, a l’alberg de Planoles. Primeres colònies tecnològiques existents, de mans de l’Agència Catalana de Joventut. El repte: “Missió Planeta verd”. Els continguts pedagògics s’han enfocat de manera lúdica amb l’eix temàtic que vincula els participants amb el medi ambient. S’han buscat solucions, a través de l’experimentació, per reduir el forat de la capa d’ozó, estalviar aigua, millorar la gestió de residus, disminuir la contaminació atmosfèrica, etc.
– “Enginyeria 2020″: hi han participat ponents procedents del MIT, de la Chalmers University of Technology i del Joint Bord of Moderatos del Regne Unit. L’objectiu?: iniciar el debat sobre com ha de ser la formació dels futurs enginyers, amb la idea de treure’n conclusions i poder presentar un informe de resultats a la Conselleria d’Innovació, Universitats i Empresa el proper mes de novembre. Aprofitem per informar-vos de que està previst continuar amb aquest debat en una jornada que tindrà lloc el proper dia 29 d’octubre.
– S’ha editat la “Guia dels estudis d’enginyeria a Catalunya”: hem pretès ajudar als pre-universitaris en la seva tria d’estudis superiors, tot coincidint amb la pre-inscripció universitària.
– Formació d’entrenament amb l’”Innovative Engineering Coaching” adreçada a recent titulats i titulades d’enginyeria. Dos edicions pilot, una a Girona i una altra a Barcelona. L’objectiu?, donar eines pràctiques i entrenament en habilitats transversals – treball en equip, planificació, resolució de conflictes, cerca d’informació, innovació i presentacions en públic – prenent com a fil conductor el desenvolupament d’un projecte innovador. En aquesta primera edició el projecte desenvolupat va ser “El nou llibre digital”. Aviat podreu veure a la nostra web i blog el vídeo-clip resum d’aquesta experiència formativa.
Si és ben cert que l’equip Enginycat voldria haver posat en marxa més accions, també és veritat que d’il·lusió i motivació no ens en manquen. Seguim endavant amb novetats que esperem aneu seguint consultant en el nostre web (www.enginycat.cat) i en el nostre blogg (http://enginycat.blogspot.com).
He visitat els enllaços, no els coneixia, com tampoc tenia la informació. Potser no ser del món de les enginyeries m’ha mantingut desinformat.
Després de llegir el que ha fet l’equip, només cal felicitar a l’equip. A vegades el que ens manca és la informació de la feina, bona feina, que es fa. Quan no s’encerta, una crítica constructiva ajuda, quan les coses es fan bé una felicitació també ajuda.
Gràcies, Enric, per la teva felicitació, en nom de tot l’equip d’Enginycat.
Gràcies a vosaltres per la feina ben feta. I ànim.