Enric I. Canela
Els 47 estudis de grau que ofereix la UAB aquest curs han arribat a un 100% de matriculació. Després de tot el moviment de l’any passat les titulacions adaptades a Bolonya són les que més èxit han tingut
La UAB està dissenyant un Pla de racionalització i millora de la despesa. El pla estalviarà en consum energètic; buscarà no renovar les places del Personal Docent Investigador (PDI) i d’Administració i Serveis (PAS) que es jubilen, i tractarà d’estalviar en substitucions. La rectora, Ana Ripoll, va garantir que aquest pla es durà a terme sempre que no disminueixi la qualitat dels seus ensenyaments.
No ho sé pas. Se’ns està demanant als departaments universitaris molta més feina sense posar més recursos. Si no se resol això aviat, o disminuirà la recerca o no hi haurà qualitat. Miracles no se’n poden fer.
Això no vol dir que calgui ser selectiu i redistribuir recursos, en el futur, no es poden matar els profesors que sobren en alguns llocs.
Em quedo amb la frase: sempre que no disminueixi la qualitat dels seus ensenyaments.
La UAB ja fa temps (des de que va decidir limitar les hores del professors ajudants) que OBLIGA als seus doctorands a fer classes (es una forma mes mas fàcil de tenir professors a vaig preu!). La UPC fa poc a començat a fer algo semblant. No es l’objectiu de un doctorand fer docència sinó fer recerca. A Una persona sense cap experiència docent no es bo per sistema que se’l obligui a fer docència (a no ser que ell/a ho vulgui)
Entenc que el govern ha de donar mes financiacio a les universitats per adaptar-se a EEES, però que això no passi per carregar els doctorands de docència.
Enric,
Hi ha beques de formació del professorat que haurien de fer 60 hores, les d’investigador potser no.
S’ha de trobar un punt. Jo crec que un doctorand ha de fer algunes classes, no per estalviar diners sinó per formar-se. Altra cosa és l’abús.
Les tutories en alguns llocs les fan els doctorands.
Amb l’estructura d eprofessorat que tenim, per donar qualitat, no queda més remei que augmentar les places de professorat.
Aquest és un tema enverinat. La veritat és que el professorat, en general, no fa les hores que la nromativa indica que ha de fer. Per un altre cantó, hi ha una gran quantiat de rebiaxos de docènica per raons de càrrecs acadèmics, intensificació en recerca, etc.
És un tema complicat. Ho dic des d’un coneixement del tema important.
“No ho sé pas. Se’ns està demanant als departaments universitaris molta més feina sense posar més recursos. Si no se resol això aviat, o disminuirà la recerca o no hi haurà qualitat. Miracles no se’n poden fer.”
Una cosa és el que diuen, l’altre el que fan i l’altre les conseqüències.
Joan,
No hi ha diners i no saben d’on retallar. Aquest é sel problema, tenim les universitats a la ruïna.
Em sembla que fan amb els estudis el mateix que amb la RENFE i l’AVE.
Per anar a Madrid abans hi havia uns quants trens dignes i ràpids. Per afavorir una èlit van fer l’AVE i eliminar la resta d’horaris econòmics i dignes.
Primer, desprestigia
Desprès, introdueix una reforma cara sense recursos
Al final:un exèrcit d’ignorants de grau barallant-se per una plaça de màster car i selecte.
Tot un avenç social, científic i emancipador.
La lletra petita de la UAB és q fa temps que s’apropen perillosament al 100% de docència, que gestió acadèmica no dòna a l’abast i la gestió dels posgraus fa pudor.
Una pena. La demanda no vol dir qualitat. Sinò el 33 seria el més vistb, el Tomate no existiria pas i la Coca Cola seria un record del segle XX.
Karola,
Adoptar millors models és bo si es posen els recursos. Altrament és a vegades pitjor.
La política espanyola, la catalana és inexistent perquè no pot decidir res en aquest àmbit, és fer les lleis sense memòria econòmica o en tot cas fer unes valoracions de cost que fan riure (o plorar). Catalunya a callar. Semnpre podria posar diners i amb això es pal·liarien coses, però com que els “donem” a Madrid per tal que facin coses ells…
Ruïna!