Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2009
  • novembre
  • 15
  • Política de recerca, política de país, no importa el color

Política de recerca, política de país, no importa el color

Posted on 15 novembre 200915 novembre 2009 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Política de recerca, política de país, no importa el color
Articles Enric I. Canela, Política, Recerca

Enric I. Canela

L’AVUI publica un entrevista amb Andreu Mas-Colell: “Som un nou actor en la investigació puntera a Europa“. Ell és ara el secretari general de l’European Research Council.

L’entrevista és de les que cal llegir i no la reproduiré, però si vull transcriure dues pregunta i les respostes.

Quins actius té Catalunya per atraure i retenir aquests talents?
Als centres de recerca catalans i a les nostres universitats hi ha hagut prou obertura de mires per fer ofertes a gent bona que les ha acceptat. A Europa a vegades es dóna la paradoxa que gent bona no rep ofertes perquè els sistemes de recerca i universitaris són tancats. En canvi, a Catalunya hem tingut l’avantatge, que hem de potenciar i mantenir, d’aquesta obertura de mires. I a més podem oferir condicions de treball raonables: tenim bons laboratoris en els quals s’ha invertit força, hi ha hagut continuïtat política…

Amb les línies que vostè va marcar.
Hi ha hagut molta gent que ha treballat perquè Catalunya fes un tomb. Jo vaig tenir la sort de ser nomenat al lloc adequat en el moment adequat, i vull assenyalar també que aquest tomb ha estat continuat: el finançament de la recerca a Catalunya des del 2004 -jo ja no hi era- ha augmentat molt.

Efectivament, Mas-Colell, just i sincer, parla de la feina que en l’àmbit de la recerca s’ha mantingut i, en alguns aspectes millorat, quan el ja no tenia responsabilitats de Govern. Sabeu que he criticat, algunes vegades, i elogiat la feina del Govern en matèria de recerca. L’altre dia escrivia Els plans del Govern per a la recerca parlant d ela feina ben feta. Posteriorment, però, em queixava a Política en contra de l’interès de Catalunya d’una absurda negativa dels grups que donen suport al Govern.

Recullo ara una notícia sobre unes declaracions de Montilla el dia 10: El president de la Generalitat, José Montilla, creu que cal impulsar ‘un projecte d’estímul al talent i l’excel·lència científica’ dirigit als joves. ‘Un projecte que detecti el talent i la creativitat, el protegeixi i l’impulsi’ i ‘que afavoreixi l’afició per la ciència’ a les aules. En aquest projecte, el president vol que s’hi impliquin els grans científics que treballen a Catalunya perquè ‘puguin assessorar en les principals línies del projecte’, que ‘ha d’estar basat en l’excel·lència’ i ‘la recerca del talent’. Montilla ha fet aquestes declaracions al Cosmocaixa, el Museu de la Ciència que l’Obra Social de ‘la Caixa’ té a Barcelona, i després de visitar l’exposició ‘Darwin Observador’.

Efectivament, aquest és el camí i el Govern català, malgrat les limitacions, està mantenint la seva aposta per la recerca i l’economia del coneixement.

Que segueixi així! Només hi afegiré: Recupereu els ICREA júnior.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Judici sense proves
Next Post: Cal millorar Internet a la universitat ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

novembre 2009
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« oct.   des. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown