Enric I. Canela
El Mundo publicava que Les noves titulacions augmenten el percentatge d’èxit a costa de reduir el nivell d’exigència. És el titular de l’article.
Després hi diu: El primer balanç de les universitats que van avançar la implantació dels graus apunta que se suspenen menys alumnes gràcies a una relació més propera amb els professors. No obstant això, estudiants reconeixen haver aprovat gairebé sense esforçar-se i semblen més preocupats per aspectes secundaris.
La mostra analitzada és molt petita, però de ser cert és com ,per amoïnar-se. És cert que el nivell d’exigència ha baixat en els darrers deu anys. Els estudiants arriben pitjor preparats, la descoordinació dels horaris en alguns centres, la presència d’estudiants que treballen lligat a normes de permanència laxes fan que el rendiment sigui baix.
La solució a curt termini no passa per si grau o llicenciatura. Les coses cal endreçar-les des de la base, però algunes es poden començar aplicar d’immediat.
Hola Enric
Primer de tot, salutacions, m’alegro que continuis en marxa, i ànims (malgrat que discrepi, com saps, d’algunes coses).
Sobre el tema de la universitat, només puc donar-te la raó. el problema ni tan sols són els nous graus, sinó que és la base mateixa de l’ensenyament
De fet, la clau seria menys educació i més ensenyament, des dels inicis. I no diguem a la universitat.
En fi, durant l’apocalipsi, almenys, nosaltres els no-tan-joves serem els elegits (o serem els únics burros… que entendrem alguna cosa, hahaha!)
Una abraçada
Joan,
Igualment, ja et vaig seguint al bloc, ja ho saps.
No discrepem tant. Cinc minuts de conversa i acord.
El sistema educatiu falla des de la base i aleshores no hi podem fer gaire. El nou professorat prové d’aquest sistema, així que…
Sorprende que no haya ningún dato sólido que apoye el titular. Y se presenta información aparentemente contradictoria. Por ejemplo, me cuesta conciliar que se diga que que hay más trabajo autónomo y, a la vez, se afirme que ahora hay una menor importancia de la biblioteca.
És un mal article, però si és cert que s’ha baixat el nivell general. Especialment de les assignatures propedèutiques.
La darrera baixada de nivells que recordo va ser quan va deixar d’arribar alumnat de BUP i tothom havia fet la ESO, no fa gaires anys. Quan comparava el que vàren demanar a la meva cohort (2001) amb el que estàvem demanant a primer als primers alumnes als que vaig impartir docència (2005), i els seus encara pitjors resultats inicials, feia bastanta pena. Això sí, de la meva cohort vàrem acabar en 4 anys 3, i de la del 2005 vàren acabar-hi 14.
Ara amb el grau vindrà una altra. Els professors tenen el missatge que només s’ha d’exigir el que és raonable que aprenguin en 4 anys, i que la majoria haurien d’acabar en el temps establert. I especialment a les carreres on no hi ha una professió regulada al darrere, no es veuen necessitats de buscar-se problemes.
Doncs si comparessis amb la meva… Baixada darrere baixada.
La laxitud que apliquen els professors és per evitar en determinades matèries suspendre a tothom.