Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • març
  • 25
  • A veure si acaba el frau dels anuncis sobre aliments que fan miracles

A veure si acaba el frau dels anuncis sobre aliments que fan miracles

Posted on 25 març 2010 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a A veure si acaba el frau dels anuncis sobre aliments que fan miracles
Articles Enric I. Canela, Nutrició, Salut

Enric I. Canela

No sé com ha trigat tant. L’aixecada de camisa a molts consumidors per part de la indústria dels aliments ha d’acabar.

Comença el programa Bioclaims, que dirigirà el Prof Andreu Palou, membre del comitè de direcció del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa-Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició (CIBERobn).

El programa servirà per a la remodelació de la normativa europea sobre Declaracions de Salut en els Aliments per garantir la veracitat dels missatges publicitaris en el camp dels productes alimentaris.

El programa, finançat per la Comissió Europea amb 6 milions d’euros i orientat a la recerca de nous biomarcadors en els aliments que certifiquin les seves propietats saludables. Tindrà entre els seus principals objectius acabar amb la publicitat enganyosa dels productes alimentaris amb suposades propietats beneficioses per a la salut.

En aquest sentit, Bioclaims servirà de pilar per remodelar la Legislació Europea sobre Declaracions de Salut en els Aliments, prevista per al 2014, coincidint amb la finalització del projecte. No obstant això, ja en la seva fase d’implementació la nova legislació obligarà a una gran quantitat d’anunciants a retirar la publicitat dels seus productes al llarg de 2010.

D’aquesta manera, els anuncis de productes d’alimentació “saludables” únicament podran tornar a ser emesos si les seves afirmacions estan sustentades en una evidència científica rigorosa, acreditada pel Panell de Nutrició de l’Autoritat Europea en Seguretat Alimentària.

L’ambigüitat dels reclams publicitaris ha fet possible la proliferació d’aliments saludables sense aval científic anunciats mitjançant ‘eslògans’ que exalten les seves suposades propietats beneficioses: “redueix la tensió arterial”, “millora el colesterol”, “aporta vitalitat” o “ajuda a perdre pes “, van explicar des del CIBERobn.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: MUFACE en crisi?
Next Post: El conseller Huguet aposta per mantenir la inversió en recerca ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

març 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« febr.   abr. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2025 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown