Enric I. Canela
Josep Maria Echarri Torres és conseller delegat de Inveready Seed Capital, una societat de capital risc que està al Parc Científic de Barcelona de la UB.
Llegeixo a Expansión que amb uns fons de 16 milions d’euros, la societat dóna suport nous projectes tecnològics i de l’àrea de la medicina i la biotecnologia. Compta amb 50 socis – la majoria family offices -, va aconseguir tancar l’any passat vuit operacions d’inversió i volen fer catorze durant aquest exercici.
En el seu capital participen, entre altres, Caixa Laietana, Roca Junyent Family Office i el propi Echarri i la resta de l’equip directiu. La seva filosofia és aconseguir que les fortunes familiars es conscienciïn que entre un 1% i un 2% del seu patrimoni s’ha d’invertir en projectes d’emprenedors.
El diari li fa una entrevista. Interessant. Al final li pregunten: Hi ha diners per als emprenedors? I contesta: El camí és difícil, però ara hi ha diners públics. Es requereix un mínim d’entre un milió d’euros i quatre milions d’euros. Potser el Rei Mides pot fer negocis amb 300.000 euros, però els emprenedors no. La següent pregunta és: Hi ha capital privat? Respon: És més difícil. Aquesta és la part que cobrim nosaltres. Ara és un bon moment per atraure capital humà a causa de la crisi.
No sé per què es fa posar Josep a l’article d’Expansión i José a la pàgina en català d’Invedary.