Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • maig
  • 26
  • Les matricules s’apujaran poc

Les matricules s’apujaran poc

Posted on 26 maig 201026 maig 2010 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Les matricules s’apujaran poc
Articles Enric I. Canela, Universitat

Enric I. Canela

La Conferència General de Política Universitària (CGPU), presidida pel ministre Ángel Gabilondo, va acordar ahir el nombre de places que oferiran les universitats públiques de l’Estat en el curs 2010-2011, amb un ascens de l’oferta en medicina (7,1% més de places que el curs anterior).

La CGPU també ha fixat la forquilla dins la qual es poden actualitzar els preus públics per a les primeres matrícules dels estudis conduents a títols universitaris oficials per al curs 2010-2011. En el cas dels graus, aquesta forquilla se situarà aquest any entre el 1,5% i el 5,5%.

Aquest any, el Ministeri d’Educació ha incrementat els recursos pressupostaris per a beques i ajudes un 3,5% (augment de 40 milions d’euros), i ha introduït novetats. Es potencien fortament les beques salari (dotació de 3.500 euros), l’objectiu és compensar l’absència d’ingressos que comporta la dedicació plena a l’estudi, amb les següents millores: ampliació del nombre de beneficiaris, actualització del llindar de renda familiar per a la percepció de aquesta beca en un 2,6%, elevació de les quanties en un 25% per als estudiants universitaris i fins a un 10,5% per als estudiants de Formació Professional, i dotació de 82 milions d’euros més per a aquest tipus de beques.

Una altra novetat és que en el curs 2010-2011 podrà optar a la gratuïtat de la matrícula qualsevol estudiant universitari d’una família de 4 membres amb una renda de fins a 38.831 euros. Per tant, al costat dels estudiants que pertanyen a famílies nombroses i aquells que pateixen alguna discapacitat, el 56,9% dels estudiants estaria en condicions, des del punt de vista de la seva renda familiar, d’obtenir una beca que cobreix l’import de la seva matrícula a la universitat.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Una qüestió de dignitat
Next Post: ACC1Ó ja és real ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

maig 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
« abr.   juny »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown