Enric I. Canela
Aquesta setmana s’ha presentat a Madrid l’informe EVALUACIÓN GENERAL DE DIAGNÓSTICO 2009. EDUCACIÓN PRIMARIA. CUARTO CURSO.
Els resultats són interessants per establir el nivell de l’educació a Catalunya en el conjunt de l’estat espanyol.
Les dades de Catalunya són:
- Competència en comunicació lingüística 502
- Competència matemàtica 500
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 496
- Competència social i ciutadana 503
El valor mitjà és 500.
Com es pot veure, els resultats no són com per fer una festa per celebrar-ho. Catalunya està al voltant del valor mitjà, una mica per sobre en tres àmbits, per sota en ciències.
Una consideració que cal fer és que Catalunya està per sota d’on li correspondria d’acord amb els indicadors socials. Tampoc treu prou rendiment dels recursos invertits en educació.
Per exemple, L’escola de Catalunya té una mitjana d’11,1 estudiants per professor, 10,4 en els centres públics i 12,6 en els privats.
Caldrà que la comunitat escolar catalana i, en especial, el Govern reflexionin. El model no és bo.
Doncs, anem de mal en pitjor. Perquè la retallada de mestres i professor és espectacular. Estem en un moment per mi que tornem a l’eliminació de la individualització de l’ensenyament.
Si no pots seguir, el sistema t’ofega sense cap remei.
A mi encara els números no m’acaben de sortir. Dels mestres jubilats només cobriran un 50%, la única explicació de tot això, és que s’han acabat els desdoblament, l’atenció a la diversitat. És una tornada a la llei general d’educación de l’any 77.
La veritat és que estic molt enfadat de com van les coses.
Postdata, encara que comenti poc et segueixo llegint. Jo he canviat el bloc. He agafat com tu la meva identitat digital. Una abraçada David.