Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • agost
  • 4
  • L’accés a la universitat i FP

L’accés a la universitat i FP

Posted on 4 agost 2010 By Enric I. Canela 14 comentaris a L’accés a la universitat i FP
Articles Enric I. Canela, Educació, Universitat

Enric I. Canela

L’altre dia escrivia Accés a la universitat: el despropòsit continu. En referia al fet que els diplomats d’FP, sense cap prova prèvia, poden passar per davant dels de Batxillerat que han fet les PAU. Lògicament, les coses són com són, en alguns centres inflen les notes i en no haver la prova correctora general (PAU) les coses no són, el que podríem dir, justes.

Marius Rubiralta, secretari general d’Universitats, ho ha justificat dient que aquest curs no es podia fer una prova per a FP per processos burocràtics. Segons explica es va eliminar la quota per veure quina era la demanda real i va ser una decisió de responsabilitat compartida amb les universitats.

El conseller Huguet dóna la culpa al govern espanyol.

Si no es podien fer, doncs s’aplaçava l’aplicació de la norma. Quan es legisla s’ha de fer bé, sense improvisacions, de forma que no es perjudiqui a altres.

Segurament serà una responsabilitat compartida entre govern espanyol i universitats, però això no consola a ningú. La demanda, molt més real, la podíem saber fent la prova prèvia als d’FP.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Ciència a la xarxa
Next Post: Per quan els premis Nobel catalans? ❯

14 thoughts on “L’accés a la universitat i FP”

  1. Miquel Duran ha dit:
    4 agost 2010 a les 7:25

    Només una reflexió: la màxima nota que podia arribar a treure un estudiant provinent d’FP era 12. La màxima d’un estudiant de batxillerat+selectivitat, 14. Per arribar al 12, l’estudiant de FP acumulava la nota a les dues millors matèries de modalitat.

    L’any vinent en lloc d’acumular les dues millors notes de matèries de modalitat (0,2 punts), està previst que els estudiants d’FP s’examinim d’aquestes matèries com a la selectivitat. Seguiran tenint un sostre de 12 punts, contra 14 els provinents de selectivitat+batxillerat.

  2. enriccanela ha dit:
    4 agost 2010 a les 6:27

    Miquel,
    La meva crítica està relacionada amb la manca d’una prova d’homogeneïtzació. A mi em semblaria molt bé que els diplomats d’FP també poguessin obtenir 14 punts, cap problema, fins i tot, si acrediten coneixements, ho trobaria just.
    Sembla que ll’any vinent faran alguna millora amb la prova.

  3. Miquel Duran ha dit:
    5 agost 2010 a les 7:01

    Hi estic d’acord, Enric, però també seria bo que la distribució estadística de qualificacions fos semblant per a la gent provinet de batxillera i de cicles formatius.

    Crec que el problema rau en confondre “dret d’accés” amb “nota d’accés”. És molt positiu que els titulats de cicles formatius de grau superior puguin continuar a la universitat, encara que no hagin fet el batxillerat.

    Però caldria que tothom fes la mateixa prova per entrar a la universitat, si el que es tracta és d’ordenar els estudiants en un rànking. La solució final passaria, potser, perquè cada universitat fes la seva pròpia prova (total o complementària).

    El tema és complex i respon a un disseny del sistema educatiu que té mancances.

  4. enriccanela ha dit:
    8 agost 2010 a les 4:46

    Miquel,
    Si, una greu mancança del sistema educatiu. ha de fer prevaler els bons sobre els dolents o els menys bons.
    El problema, a sobre, va ser dir que era per saber la demanda.

  5. cristins ha dit:
    13 novembre 2010 a les 7:27

    Els d’FP tenim una preparació a la carrera de la mateixa branca al modul que els de batxillerat no en tenia, per aquesta raó hem fet 4 anys de preparació més que una persona que ha fet batxillerat perque per ser mestre (segons l’especialitat) de que et serveis saber llatí i dibuiex tècnic??? No serà millor fer un cfgs que les materies són super semblants a la carrera??? Aqui cadascu escombra pel seu costat.
    Que es comenci l’any que be que els alumnes que aquest any fan primer ja estiguin preparats pero ara que ens queden 5 mesos per acabar el cicle, com pretenen q ens preparem???

    HEM D’IMPOSAR-NOS ALUMNES D’FP CONTRA LA SELECTIVITAT, NO HI HA DRET!!!!

  6. enriccanela ha dit:
    14 novembre 2010 a les 11:19

    El que caldria és canviar absolutament el model. Ara sembla que tothom tingui raó. Intentar competir per llocs, limitats, entre grups no comparables directament és dolent.
    L’únic sistema vàlid, al meu entendre, és que tots, batxillerat i FP, s’examinin i siguin qualificats de manera que ponderin les matèries relacionada amb la carrera que volen cursar. Ara les coses són injustes i absurdes, per a uns i per als altres.

  7. Rosa Marín ha dit:
    19 novembre 2010 a les 12:43

    Sóc alumna d’F.P i no hi estic d’acord amb que ens facin fer una prova. En el meu cas jo tinc el batxillerat i al seu moment no vaig aprovar la selectivitat, i per això vaig fer el CFGS, per després poder accedir a la universitat havent cursat dos anys més el respectiu cicle.Ho trobo injust!
    També trobo injust ficar els de batxillerat i FP al mateix sac, perque despres passe lo que passe: + gent d’FP/ – gent de batxillerat.

    Crec que seria lògic la normativa d’abans:
    Una nota pels de batxillerat i una nota pels d’FP.

  8. enriccanela ha dit:
    19 novembre 2010 a les 10:46

    Hola Rosa,
    Jo trobo absurd el que es proposa ara. No defenso en absolut la selectivitat com es fa ara. El que defenso és que per a cada carrera cal exigir uns coneixements que la selectivitat no assegura. Ignoro si la FP ho fa perquè en la meva disciplina no es dóna el cas.
    Crec que tothom, vingui d’on vingui, ha de demostrar que té els coneixements per fer una determinada carrera.
    Si no es fa això, millor la d’abans.

  9. Rosa Marín ha dit:
    25 novembre 2010 a les 12:37

    D’acord Enric, la qüestió és que la majoria de la meva classe estem una mica impacients per saber-ho ja si es farà o no.A més, vaig llegir un article en que deien que es faria de cara al 2013; i per altra banda si és dona el cas que no ens la fan fer, amb quina nota de tall es basaran? amb les que hi havia aquest any més o menys?ja sé que això lògicament no m’ho pots assegurar perque encara no se sap…

    Bé, espero resposta.

  10. enriccanela ha dit:
    25 novembre 2010 a les 10:52

    Rosa,
    Maluradament no et puc dir que faran. Jo em penso o continuen com l’any passat o tornen al sistema anterior /més probable el primer). Ara no tenen massa temps per canviar. mai no es fa a mig curs.
    Ara està vigent això:
    http://www.gencat.cat/diue/ambits/ur/universitats/acces/prein/info/admissio_cfgs/index.html
    que és el de l’any passat. Imagino, com et deia, que no ho tocaran.

  11. Rosa Marín Bosch ha dit:
    18 gener 2011 a les 11:02

    Hola Enric, torno a ser jo.Es veu que el 17 de Desembre va sortir al BOE, que ens faran fer les proves i k akestes podien ser sobre 4 assignatures de modalitat del batxiller; etem tots molts nerviosos.Aquí a Lleida fins que no es celebri la fira d’F.P que serà al Febrer encara no se sap ben bé, en fi, espero que no et molesti que t’escrigui tantes vegades.Diuen k tot depen de la carrera que un trii, la universitat,etc…
    Bé espero resposta!!

  12. enriccanela ha dit:
    18 gener 2011 a les 11:58

    Rosa,
    No et puc dir res perquè és confús. Jo entenc que són les mateixes que als estudiants de batxillerat de la rama a la que s’adscrigui el teu estudi. Les universitats poden ponderar diferent, això sí i es farà públic. No pots fer res més que esperar. Ho trobo un desastre però és el que hi ha.

  13. Rosa Marín Bosch ha dit:
    6 octubre 2011 a les 4:11

    Hola Enric!!
    Només dir-te que per fi ja estic a la universitat!tant patiment, tant esforç…al final va valer la pena!
    De fet la selectivitat consistia en fer les proves específiques ( matèries del batx. ) per poder augmentar fins a quatre punts de la nota final del cicle.
    Tots els meus companys de cicle, hem accedit a la universitat, quasi tothom ha entrat on es desitjava.

    Atentament,
    Rosa.

  14. Enric I. Canela ha dit:
    6 octubre 2011 a les 9:51

    Hola Rosa,
    Moltes felicitats. El vostre esforç ha tingut premi. M’alegra que així sigui.
    Records

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

agost 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« jul.   set. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown