Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • agost
  • 14
  • La no retallada del sou d’algun personal dedicat a la recerca pública

La no retallada del sou d’algun personal dedicat a la recerca pública

Posted on 14 agost 201014 agost 2010 By Enric I. Canela 9 comentaris a La no retallada del sou d’algun personal dedicat a la recerca pública
Articles Enric I. Canela, Recerca

Enric I. Canela

A finals de juliol vaig llegir una notícia que deia Huguet salva de la retallada de sous els investigadors.

L’acord diu que al personal investigador i tècnic dels 33 centres de recerca de la Generalitat no se li aplicarà la reducció del 5% del salari com a la resta (varia segons el cas) del personal al servei de les administracions públiques. Si es reduirà a la resta del personal.

Com que la reducció global de recursos si s’aplicarà, això es compensarà amb menys recursos per altres activitats i no contractant nou personal.

L’argument, que comparteixo, és que la recerca d’excel·lència és una prioritat estratègica del Govern. Imagino que apliquen aquesta norma allà on tenen competències. La recerca de les universitats no gaudeix d’aquest benefici. Per altra banda, els 33 centres no són d’excel·lència.

És d’aquelles mesures que en principi m’inspiren simpatia però que m’agradaria poder analitzar amb molta cura, veient moltes més coses de les que és poden copsar d’una notícia al diari.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Remei miraculòs contra la ressaca
Next Post: Els problemes causats per l’admissió de més estudiants d’FP a la universitat encara no s’han resolt ❯

9 thoughts on “La no retallada del sou d’algun personal dedicat a la recerca pública”

  1. David ha dit:
    14 agost 2010 a les 7:17

    Doncs jo no ho veig bé. Si estem davant d’una situació excepcional, cal que tothom faci (o sembli que faci sacrificis, ja que si no aquests deixa de tenir cap tipus de credibilitat. A mi em sembla un escàndol que a la pràctica s’hagin abaixat els sous dels catedràtics un percentatge menor que els dels investigadors en formació, quan probablement un catedràtic té major marge de maniobra, tant per captar recursos com financerament parlant, que no pas un jove investigador de 27 anys.

    I finalment, és solidari enviar a l’atur a un x % d’investigadors perquè se’ls acaba el contracte i ningú vol cedir un cèntim d’euro?

  2. enriccanela ha dit:
    14 agost 2010 a les 7:57

    David,
    No s’ha abaixat un percentatge menor als catedràtics. Altra cosa és la proporcionalitat de la mesura.
    El tema és complex perquè dins el col·lectiu afectat per la mesura Huguet hi ha de tot (catedràtics no). Per això dic que m’agradaria veure el detall.
    Evidentment no és solidari enviar a l’atur investigadors.

  3. Mònica ha dit:
    15 agost 2010 a les 7:59

    Jo no hi estic d’acord. A mi m’han baixat més d’un 7%, estic passant dificultats des del divorci, sola amb una nena i una hipoteca gran, i m’han pres una part dels ingressos que tenia i necessitava per sobreviure. No sé si la investigació ha de ser una prioritat, però jo sóc docent de secundària i l’educació del nostre jovent, o la sanitat pública, haurien de ser una prioritat, i no caure en la precarietat. No fa gaire algun polític suposadament esquerrà feia una inversió escandalosa en modificar el seu vehicle oficial. I l’endemà de les mesures en Montilla en helicòpter a inaugurar una escola bressol al meu poble que ja funcionava des de setembre. Això sí que són llençar els nostres diners en coses innecessàries.
    Molta barra.

  4. enriccanela ha dit:
    15 agost 2010 a les 4:38

    Mònica,
    Tens raó. Les abaixades de sou són superiors en funció de la categoria.
    Per això deia que cal llegir la lletra petita. De quins investigadors parlem? Dels pocs que cobren molt o dels molts que cobren molt menys que tu?

  5. David ha dit:
    16 agost 2010 a les 8:21

    Enric, no sé si m’he llegit malament les taules salarials o no, però he vist que als titulars i catedràtics d’universitat (funcionaris) se’ls ha acabat abaixant una mica menys del 5%, ja que la reducció del salari base ha estat menor (un 4,4%, mentre que a tots els laborals se’ls ha abaixat un 5%. Són unes petites dècimes que poden acabar generant diferències d’una desena d’euros, però estèticament no és massa presentable. Com tampoc queda bé, per molt raonable que sigui en termes de retenció de talent, que un investigador d’un d’aquests centres no se li vegi retallat un cèntim del seu sou mentre la gent al seu càrrec veu com sí se li retallen. No és la millor propaganda per exigir una major cultura de l’esforç i la superació.

  6. enriccanela ha dit:
    16 agost 2010 a les 9:12

    Les taules que tinc més a prop són aquestes:
    http://www.ub.edu/ugt-ub/butlletins/BOLETIN_%20N64.pdf
    Un 5% de tot.
    La veritat és que no he calculat res de la meva nòmina.

  7. Jesús ha dit:
    17 agost 2010 a les 8:52

    Hola. Jo sóc becari de l’estat. Treballo a la Universitat Pompeu Fabra; el meu programa de doctorat té menció de qualitat; he publicat i aquest any hem publicaran dues investigacions més; tinc un premi d’investigació i com que sóc becari dono classes sense cobrar més del que em donen com a retribució de la beca mensualment. Estic parlant de donar una assignatura jo solet. No em vaig beneficiar del famós tram dels 400 euros d’irpf que va treure el govern i amb el nou any m’ho van carregar. Ara m’han tret un 5% més. En total una mica més de 180 euros que m’han retallat. Uns diners que ja trobo a faltar. Ja no sóc ni mileurista des de principis d’any.

    Jo penso que el que ha de fer la Conselleria d’Innovació, Universitats i Empresa és procurar tenir cura especialment dels investigadors més vulnerables, els que no tenim una plaça estable (d’això no me’n queixo, al contrari, tots quan som joves fem carrera per això). Entre pujades d’IVA i reduccions salarials el nostre poder adquisitiu s’ha vist prou reduït. Crec que no només són els investigadors d’aquets 33 centres (que si no vaig errat en realitat són 39).

  8. enriccanela ha dit:
    17 agost 2010 a les 6:07

    Jesús,
    La Generalitat legalment no pot fer absolutament res amb els becaris de l’Estat.
    Amb el personal que d’ella depèn pot fer alguna cosa, no massa. No pot deixar d’aplicar determinades reduccions. Suposo que el Centres beneficiats tenen el mateix tracte que una empresa (igual que a l’Estat) i per això han fet aquesta jugada.
    Dit això, tota la resta ho comparteixo.

  9. Retroping: Enric I. Canela » Blog Archive » Els rectors no estan massa contents per la consideració que té la Generalitat de la recerca universitària

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

agost 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« jul.   set. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2025 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown