Enric I. Canela
Parla de la Universitat de València, tant se val. Diu que en 25 carreres els estudiants provinents de l’FP no arriben al 7% i que només en unes poques acaparen les places.
El problema no és si entren en una o moltes titulacions. El problema és si el sistema és just o injust.
Encara que la injustícia afecti només a una persona cal posar-hi remei.
Evidentment el sistema tal com està ara és injust, i encara que afectés pocs estudiants o solament un seria igualment injust.
La promesa d’una selectivitat per a l’FP, que pel que s’ha dit no començaria el 2011 sinó el 2012, manté la injustícia un curs més.
A veure si enguany els estudiants de 2n de batxillerat es posen les piles i reclamen els seus drets. Els professors també ho hem de fer, és clar, s’ha de defensar el batxillerat i les matèries que sols s’estudien a batxillerat. Ja vivim en la societat de la incultura, només falta que es desprestigiïn o desafavoreixin els estudis de batxillerat perquè el nivell intel·lectual sigui encara més baix.
Montse,
És injust per als dos grups. Cal fer servir una fórmula que, a més d’avaluar coneixements bàsics (comprendre texts, capacitat matemàica, filosofia) valori els coneixments concrets. A mi, com a professor, no m’importa si l’estudiant ve de Batxillerat o FP, m’importa que estigui preparat.