Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • setembre
  • 16
  • On són els cervells?

On són els cervells?

Posted on 16 setembre 2010 By Enric I. Canela 2 comentaris a On són els cervells?
Articles Enric I. Canela, Desenvolupament, Estupidesa, Innovació, Recerca
Tweet

Enric I. Canela

Carlos M Duarte, professor de Investigació l’Instituto Mediterráneo de Estudios Avanzados del CSIC, publica un article a El País titulat: El peligro de perder a toda una generación de científicos.

Una alerta molt seriosa al que ens caurà a sobre si no hi posen remei. El problema és que això afectarà al futur desenvolupament de l’economia i per tant a tots els ciutadans. Als que som grans menys perquè poca carrera científica hem d e fer, però als joves els hipotecarà la vida. Emigració o a dedicar-se a una altra cosa. A banda, molts grups de recerca aniran a l’atur forçat.

ABC publica un petit reportatge en el que recull opinions. El titula: Cortan el I+D porque no da votos. Les retallades hispàniques contrasten amb les polítiques dels EUA i Alemanya que no només no han retallat els diners per a la recerca sinó que han aprofitat la crisi per incrementar els recursos i apostar encara més per l’economia del coneixement. Una aniran  endavant i altres endarrere.

On realment ha afectat ja la fuga de cervells és a l’Administració espanyola. Visca la “peonada”.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Catalunya líder de l’Estat també en el rànquing del Times Higher Education 2010
Next Post: El decreta de català al DOGC ❯

2 thoughts on “On són els cervells?”

  1. pere alemany ha dit:
    18 setembre 2010 a les 10:06

    M’agradaria veure que opinen d’aixó tots els que fa un parell de setmanes deien que el gran problema de que les nostres universitats no siguin atractives per a científics de fora fos exclusivament el fet de que els obliguem a aprendre català.

    Crec que aixó del decret del català ha estat la típica cortina de fum (sempre amb l’excusa del català, pero ja hauriem d’estar acostumats, que hi farem …) per amagar el problema gros de debó que és el que es tracta en aquests articles.

  2. enriccanela ha dit:
    19 setembre 2010 a les 9:54

    Pere,
    Tens raó. El problema no és ni serà mai el català. Fem una feina raonablement bona i ningú competent no deixa de venir per causa del català. Altres motious si que el frenen.
    No ha estat una cortina de fum. Porten molt de temps intentant treure un decret però els frens interns (Govern) i propis (universitats) ho han evitat. Molta feina per treure aquest decret.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
setembre 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
« ag.   oct. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown