Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • desembre
  • 1
  • Canvis que afecten a Catalunya i que poden afectar a la universitat

Canvis que afecten a Catalunya i que poden afectar a la universitat

Posted on 1 desembre 2010 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Canvis que afecten a Catalunya i que poden afectar a la universitat
Articles Enric I. Canela, Economia, Universitat

Enric I. Canela

Avui una notícia destacada és l’anunci del president espanyol de liberalitzar l’Aeroport del Prat deixant en mas privades el 49%. Això que a priori podria ser una bona notícia és inadmissible. L’hauria de liberalitzar al 100%. Una altra vegada el govern espanyol dem ostra la seva poca idea de com s’han de fer les coses. Caldria ser contundent. Artur Mas ja ha reaccionat. Hi hauran uns quants polsos, veurem.

També vol fer desaparèixer Muface. És lògic, la mesura afectarà als nous funcionaris de l’Estat. Això té un aspecte positiu per al professorat universitari contractat. Les mesures d’estalvi que volia el govern tripartit pel fet que el professorat contractat no paga seguretat social empresarial se’n van en orris i potser ara no hi haurà questa pressió. Felicitem-nos.

Sembla que en el Consell de Ministres del proper divendres s’aprovaran les següents mesures:

1-Es generalitza la llibertat d’amortització en l’impost de societats fins al 2015. Només estava prevista fins al 2012 i per a les empreses de reduïda dimensió o que mantinguessin el seu nivell d’ocupació.

2- S’elimina l’obligació de pagar a les cambres de comerç. A partir d’ara s’hauran de finançar amb les aportacions voluntàries de les empreses. El govern espanyol calcula l’estalvi en uns 250 milions d’euros.

3-Creació d’empreses en 24 hores. L’Executiu anticipa el que preveu la Llei d’economia sostenible per reduir els terminis necessaris per crear una empresa.

4-S’amplia el nombre d’empreses que es poden acollir al tipus reduït de l’impost de societats, establert en el 25%. Fins ara es podien considerar en aquest apartat les empreses que facturaven fins a 8 milions d’euros i ara passa a les que facturen fins a 10 milions. A més, el primer tram de base imposable passa de 120.000 a 300.000 euros a l’any. Es calcula que beneficiarà a 40.000 empreses.

5-Regulació de les agències privades de col·locació, accelerant el que preveu la reforma laboral.

6-Es dobla la plantilla d’orientadors públics. Fins ara el formaven 1.500 orientadors que passen a ser 3.000. Alhora cancel·la l’ajuda dels 426 euros per als que havien esgotat la seva prestació.

7-Els nous funcionaris passaran directament al règim de la Seguretat Social en lloc de fer-ho al sistema de classes passives de l’Estat, que es mantindrà per als actuals beneficiaris.
8-Es transforma en societat estatal l’organisme Loteries i Apostes de l’Estat per tal de donar entrada al capital privat en un 30%.

9-Es crea la societat estatal Aena-areopuerto per tal de privatitzar el 49% del seu capital. A més s’obrirà a la gestió privada dels aeroports de Madrid i Barcelona mitjançant règim de concessió.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: La selecció RecerCaixa 2010
Next Post: Anti-bolonya queden sense judici per manca de proves ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

desembre 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« nov.   gen. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2025 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown