Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2010
  • desembre
  • 8
  • Els fruits de la feina de recerca

Els fruits de la feina de recerca

Posted on 8 desembre 2010 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Els fruits de la feina de recerca
Articles Enric I. Canela, Recerca, Universitat
Tweet

Enric I. Canela

Sempre alegra saber que la feina que van fer fa anys uns bons amics i companys dóna bons resultats.

Llegia que el comitè científic del III Simposi Internacional sobre Avenços en Càncer de Boca, celebrat a Bilbao el 18 i 19 de novembre, va premiar el treball Prodiginine-derivates induced apoptosis in oral squamous cell carcinoma, liderat pels professors Ricardo Pérez Tomás, del Departament de Patologia i Terapèutica Experimental de la Facultat de Medicina de la UB; Josep López López, del Departament d’Odontostomatologia de la Facultat d’Odontologia de la UB i director del màster universitari de Medicina, Cirurgia i Implantologia Oral de la UB, i Enric Jané, professor del mateix Departament.

La recerca sobre la prodigiosina va començar a la UB als anys setanta en el grup dels professors Gaspar Lorén i Miquel Viñas, del Departament de Microbiologia de la Facultat de Biologia. Als anys vuitanta, l’investigador Pérez Tomás es va incorporar a la UB, des d’on ha liderat el Grup de Biologia Cel·lular del Càncer, centrat en l’estudi de les prodigiosines com a fàrmacs anticancerosos. Aquesta recerca  ha estat àmpliament reconeguda a escala internacional.

L’any passat la tesi doctoral de la professora d’aquest grup Vanessa Soto Cerrato va guanyar el XIII Premi del Claustre de Doctors de la UB. Actualment, la recerca es duu a terme en col·laboració amb investigadors de les facultats d’Odontologia i de Medicina de la UB, i de l’Hospital Universitari de Bellvitge, que disposa d’una unitat funcional de malalties de cap i coll pionera a Espanya.

No sé si hauran publicat alguna cosa sobre el tema. Encara no ho he sabut trobar al PubMed. Imagino que deuen estar en camí de fer-ho.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Prendre cruciferàcies ens estalviaria alguns càncers
Next Post: La melatonina i l’obesitat ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
desembre 2010
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« nov.   gen. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown