Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2011
  • gener
  • 27
  • Com crear mercats sòlids i competitius en el camp biotecnològic?

Com crear mercats sòlids i competitius en el camp biotecnològic?

Posted on 27 gener 2011 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Com crear mercats sòlids i competitius en el camp biotecnològic?
Articles Enric I. Canela, Biotecnologia
Tweet

Enric I. Canela

Montserrat Vendrell, la directora general de Biocat, té una entrevista publicada al Setmanari de l’Alt Empordà. No reprodueixo l’entrevista, és massa llarga, però sí dues preguntes, les darreres. Una sobre Biocat, fan bona feina i cal explicar-la. La segona va més enllà, li toca a la política fer les coses que diu (o si més no, promoure-les). Aprofito per demanar al Govern que no canviï els professionals que hi ha al capdavant de Biocat, que no estalviï en això, que retalli alguna altra cosa, però que ajudi a Biocat.

Com es contribueix a la creació d’un entorn adequat que transfereixi un coneixement actiu, eficient i dinàmic, alhora que ajuda a consolidar la biotecnologia, la biomedicina i les tecnologies mèdiques i les converteix en activitats econòmiques rellevants de present i futur?
Nosaltres hem identificat cinc eixos estratègics bàsics per aconseguir-ho. En primer lloc, hem posat en marxa una sèrie d’eines i accions (el nostre directori, l’Informe Biocat, el Fòrum Biocat) orientades a consolidar el bioclúster català, fomentant-ne el coneixement intern i extern, i creant “sentit de pertinença”. En segon lloc, desenvolupem programes orientats al desenvolupament i creixement empresarial (foment de l’emprenedoria; creació de consorcis públicoprivats; valorització de la recerca; assessories estratègiques…). El tercer eix és el de la internacionalització,que implica tant donar suport a les empreses catalanes perquè puguin ser presents als mercats internacionals (fires, delegacions…) com impulsar el rol de Catalunya i els seus agents com a partners estratègics en projectes transnacionals. La quarta línia estratègica per Biocat és la formació, clau per la importància del capital humà en les empreses innovadores i per les especificitats d’uns perfils que han d’estar a cavall de ciència i gestió. I el cinquè eix és impulsar el coneixement i la valoració social de la biotecnologia i de les seves aportacions.

Què s’ha de fer per crear un teixit empresarial sòlid i competitiu en un mercat globalitzat com el de les ciències de la salut?
Posar a disposició de les empreses aquells recursos clau per aquesta competició: finançament, professionals preparats i accés a informació estratègica sobre mercats, tendències i oportunitats. En l’estadi actual del sector català, amb empreses joves i de petites dimensions, necessiten acompanyament i suport en la posada en marxa de projectes i en la detecció de socis estratègics.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: El problema dels consells socials no és només la manca de tradició, és polític
Next Post: Nou Decret de Doctorat. No acabo de veure que millorarem ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Follow @enriccanela
gener 2011
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
« des.   febr. »

Categories

Arxius

Copyright © 2023 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown