Enric I. Canela
Llegeixo que el Corredor Mediterrani estarà plenament operatiu l’any 2020 i el govern realitzarà una inversió global de 51.300 milions d’euros, dels quals ja s’han invertit 8.400 milions, segons que ha anunciat el ministre de Foment, José Blanco, durant la presentació de l’estudi tècnic del projecte a la Llotja de Mar de Barcelona.
Blanco ha concretat que l’obra s’anirà posant en marxa de forma progressiva i que ja s’ha iniciat el procés per licitar tot el tram d’alta velocitat entre València i Tarragona per un import superior als 5.000 milions, que seran finançats tant pel sector públic com el privat.
El ministre de Foment i el president de la Generalitat, Artur Mas, han coincidit a destacar que aquesta obra visualitza l’aposta per un model d’Espanya descentralitzat i allunyat de la concepció centralista, on tot partia del ‘quilòmetre zero’ de Madrid.
Aquest corredor ferroviari discorre al llarg de 1.300 quilòmetres per quatre comunitats autònomes – Catalunya, el País Valencià, Múrcia i Andalusia -, onze províncies i aglutina gairebé la meitat de la població espanyola i el 40% del PIB.
De forma insòlita el ministre Blanco, imaginem que el govern espanyol, s’ha transmutat i ha vist que era una bestiesa no haver fet aquesta línia ferroviària que encara té trams del segle XIX. A veure com lliguen això del túnel de Canfranc.