Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2011
  • maig
  • 10
  • Michael A. Savageau un pioner de la Bioquímica Teòrica

Michael A. Savageau un pioner de la Bioquímica Teòrica

Posted on 10 maig 2011 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Michael A. Savageau un pioner de la Bioquímica Teòrica
Articles Enric I. Canela, Recerca, Universitat

Enric I. Canela

051011 2123 MichaelASav1Ahir a UdL va ser investit doctor Honoris Causa Michael A. Savageau, pioner en el camp de la biomedicina i la biologia de sistemes.

Michael A. Savageau és catedràtic al Departament d’Enginyeria Biomèdica de la Universitat de Califòrnia Davis. El seu treball sobre els principis de disseny que permeten entendre l’evolució de les xarxes metabòliques ha tingut una gran influència en el desenvolupament del treball diari de diversos grups de recerca d’aquest àmbit. A més, les seues investigacions tenen implicacions en moltes branques aplicades, des de la biotecnologia fins a la biologia sintètica i la medicina personalitzada, i han contribuït decisivament en el desenvolupament de tècniques de modelització matemàtica de sistemes complexos.

Va ser apadrinat pel catedràtic d’Estadística i Investigació Operativa de la UdL, Albert Sorribas, que va destacar la brillant trajectòria acadèmica i els estudis pioners de Savageau en el camp de la biologia de sistemes, va parlar del potencial de la genètica en el desenvolupament de la medicina personalitzada, sobretot pel que fa a l’administració de medicaments segons cada pacient. Tot i així, Savageau va advertir que encara queda molt camí per recórrer en la investigació a fi de poder veure resultats concrets en aquest camp, i més encara, en malalties complexes com ara el càncer.

A la UdL se celebrava el XII Internacional Congress on Molecular Systems Biology del que Savageau és un dels ponents destacats. El congrés l’organitzava, entre d’altres, l’amic i company Alber Sorribas.

Vaig tenir l’oportunitat de conèixer i parlar fa anys amb Savageau, temps en el que començava a treballar en aspectes de la Bioquímica Teòrica, concretament en temes de control de metabolisme. Em va ensenyar coses i em va fascinar. Un gran record d’aquell temps. Aquella recerca la vaig haver de deixar perquè la meva dedicació a la gestió universitària ja no em deixava temps. M’agradaria tornar-hi però ja no és possible.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Barbacid acomiada científics
Next Post: El cost de l’espoli ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

maig 2011
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« abr.   juny »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown