Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2011
  • juny
  • 21
  • Increment màxim dels preus de les matrícules universitàries

Increment màxim dels preus de les matrícules universitàries

Posted on 21 juny 2011 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Increment màxim dels preus de les matrícules universitàries
Articles Enric I. Canela, Política, Universitat

Enric I. Canela

Els preus públics universitaris s’incrementaran el proper curs un 7,6% a les universitats públiques catalanes, tal com ja va avançar aquest diari i segons la proposta que aquest dimarts ha presentat el govern català en una reunió del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) sobre el decret de preus. Aquest augment equival a entre 64 i 100 euros més per curs complet. Era totalment previsible.

Fonts de la Secretaria d’Universitats de la Generalitat han informat també que els estudiants que repeteixin per tercera vegada una assignatura l’hauran de pagar un 60% més cara, així com que aquests augments també aniran acompanyats de l’increment del 3,6% de les taxes de matrícula i de l’expedient acadèmic, corresponent a l’actualització de l’IPC.

Catalunya aplicarà la part més alta de la forquilla de preus que va acordar la Conferència General de Política Universitària, que depèn del Ministeri d’Educació, de cara al curs 2011-2012.

Les mateixes fonts han explicat que el 25% d’aquest augment en la recaptació servirà per crear un nou sistema de beques per als estudiants universitaris, el primer d’aquestes característiques gestionat per la Generalitat. Aquesta és una proposta que encara ha de ser aprovada pel CIC i, posteriorment, pel propi govern.

Aquí cal assenyalar que existeixen dues possibilitats. Una passa per una reducció del que la Generalitat traspassa a les universitats, la qual cosa em penso que s’hauria de fer constar en el pressupost. La segona és que les universitats ho decideixin però aquesta competència s’ha de fer via Consell de Govern i Consell Social de cada universitat. No ho veig gaire viable, però en fi, ja veurem.

Altres fonts que han participat aquest dimarts en la reunió han explicat que la proposta també inclou que els estudiants puguin pagar els seus estudis en mensualitats o que el doctorats no hagin de pagar la defensa de tesi cada any sinó només l’any que realment la defensen. Això darrer hauria de ser aprovat immediatament. Va ser una bestiesa el que van fer el curs passat.

Aquesta pujada es donarà a conèixer públicament aquest dimecres en una roda de premsa prevista per la Secretaria d’Universitats de la Generalitat.

El president del Ceucat (Consell d’Estudiants), Jordi Codony, ha valorat negativament que el govern hagi optat per augmentar els preus fins al màxim que permet el govern espanyol i ha lamentat que es complirà la seva previsió de què finalment els estudiants acabin pagant un 13% més el curs que ve. Tot i això, ha valorat positivament la proposta de creació del sistema de beques per als estudiants que més ho necessitin, que es pugui fer el pagament mensual i que els doctorats només hagin de pagar la defensa de la tesi una vegada. És optimista Jordi Codony.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Caldria assegurar la continuïtat del programa Consolider
Next Post: El CEO vol determinar si som idiotes ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

juny 2011
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
« maig   jul. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown