Enric I. Canela
Aquesta és la intel·ligència que m’agradaria veure a les empreses d’aquí. Després diuen que les coses no els van bé.
La companyia farmacèutica Sanofi va anunciar ahir la compra de la unitat nutricional i de salut de l’Índia ‘s Universal Medicare. Els laboratoris francesos pretenen augmentar d’aquesta manera les seves vendes de productes sense recepta. La companyia fa temps que rastreja els mercats emergents per trobar oportunitats que l’ajudin a reemplaçar els ingressos perduts a mesura que expiren les patents.
Els consells d’administració de les dues companyies han donat llum verda a l’operació, que s’espera que es tanqui en el quart trimestre d’aquest any. Les condicions de la compra, però, no han estat revelades encara per les parts. El preu d’adquisició podria rondar els 5.000 milions de rupies (uns 75 milions d’euros), segons fonts coneixedores de l’operació.
L’adquisició aportaria a la cartera de Sanofi més de 40 productes d’una categoria coneguda com “Nutraceuticals”, que inclou vitamines, antioxidants, suplements minerals i antiartrítics. La unitat va aconseguir un 1.100 milions de rupies en vendes en l’últim any.
Sanofi es va fer ja en el passat mes de febrer per uns 360 milions d’euros amb la xinesa BMP Sunstone, una fabricant de tractaments contra la tos per a nens.
No hi ha cap dubte que una part de l’èxit futur de les actuals farmacèutiques i de les empreses ambicioses del camp de l’alimentació passa pels nutracèutics, especialment aquells que provenen de les medicines orientals, xinesa, ayurvèdica… Alguns ho expliquem… Cal combinar nutrició, fàrmacs, substàncies bioactives i obrir el cervell.