Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2011
  • octubre
  • 13
  • A la UdL també es queixen

A la UdL també es queixen

Posted on 13 octubre 201113 octubre 2011 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a A la UdL també es queixen
Articles Enric I. Canela, Política, Universitat

Enric I. Canela

101311 2122 AlaUdLtamb11
Durant la inauguració del curs acadèmic 2011-2012 a la UdL, el rector, Roberto Fernández, ha demanat avui a la Generalitat que apliqui les retallades pressupostàries en l’àmbit universitari de forma equitativa, en funció de quins centres s’han complert en els últims anys les regles del joc i quines no.

Fernández ha assegurat que la UdL assumeix els sacrificis i coresponsabilitat que demana el Govern per fer front a l’actual situació de crisi, encara que ha recordat que aquesta universitat fa anys que manté una sostinguda contenció de la despesa i per això li sembla injust que quan diversos centres universitaris han incomplert les regles del joc, se’ns apliqui ara a nosaltres la mateixa intensitat en les retallades pressupostàries.

Fernández advoca perquè les retallades s’apliquin de manera proporcional al grau de fiabilitat i rigor institucional de cada centre i, per tant, siguin menors en el cas de la UdL, que sempre ha fet els deures. Diu que està segur que seran tractats com correspon al seu bon fer de sempre.

Fernández, que no assumeix la retallada de 6,8 milions d’euros que li exigeix aquest any la Generalitat i ha aprovat un pla econòmic que preveu una retallada de 4,8 milions aquest exercici i la consegüent generació d’un dèficit de 2 milions que es compromet a eliminar el 2014.

El rector ha subratllat, a més, que en matèria de finançament universitari hi ha una línia vermella que no s’hauria de traspassar si Catalunya vol tenir assegurat un futur competitiu en el marc d’un món globalitzat.

Ha fet també una crida a no deixar-se portar pel pessimisme ni pel fatalisme en aquests moments de dificultats i ha demanat als universitaris i als agents socials i econòmics de Lleida que ara més que mai estiguin al costat de la UdL, ja que tenen, diu, tots els elements per tirar endavant i no han de paralitzar-se i quedar-se com una estàtua de sal.

El secretari general d’Universitats, Antoni Castellà, ha justificat els ajustos en educació impulsats pel Govern i s’ha mostrat convençut que és possible fer compatible la situació de restricció pressupostària amb el manteniment de la qualitat del sistema universitari. El secretari d’Universitats ha apuntat, en aquest sentit, que l’objectiu de la Generalitat és introduir la flexibilitat en el sistema i impulsar la col·laboració interuniversitària. Ha remarcat també la necessitat d’instaurar un sistema de beques més equitatiu – l’actual ho és poc, ha dit -en què l’aportació a l’estudiant s’estableixi en funció de la renda.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Jo crec que aquest informe sobre la universitat sí tindrà conseqüències
Next Post: Els estudiants universitaris paguen més d’un 40% del cost dels seus estudis ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

octubre 2011
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
« set.   nov. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown