Enric I. Canela
Llegeixo una nota d’ahir que diu que el Ministeri de Ciència i Innovació, a través del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), ha resolt la primera convocatòria del Programa INNPRONTA, dirigida a finançar grans projectes de recerca industrial de caràcter estratègic, gran dimensió i llarg abast cientificotècnic, en àrees tecnològiques de futur amb projecció econòmica i comercial a nivell internacional.
En aquesta primera convocatòria s’han seleccionat set grans projectes integrats, que tindran una durada de quatre anys i un pressupost mínim de 15 milions d’euros. La quantia màxima dels ajuts que es van a atorgar amb càrrec a aquesta convocatòria per al període 2011-2014 és de 102 milions d’euros en concepte de subvencions i préstecs.
El Programa INNPRONTA finança grans projectes consorciats de recerca industrial en què participen, almenys, quatre empreses autònomes de les quals, almenys una d’elles, ha de ser gran o mitjana i una altra ha de ser pime. De les 65 empreses participants en els projectes seleccionats, el 40% són pimes. Addicionalment, participen 87 grups de recerca en règim de subcontractació.
Sembla, però, que alguns s’han empipat molt. Per exemple, s’han deixat fora de INNPRONTA dues propostes que realitzava EADS a través de les seves filials Airbus Operacions i Airbus Militar.
Aquests projectes estaven relacionats amb la recerca en materials compostos (en concret fibra de carboni, de la qual la indústria aeronàutica espanyola és líder mundial) i en aeroestructuras i buscaven unes avantatjoses condicions de finançament per import de 42 milions d’euros.
A EADS l’enuig és monumental, perquè entre els set seleccionats que ahir va fer públics Ciència i Innovació sí que està Boeing, que a través de la seva filial europea de Research & Tecnology “lidera un consorci que inclou a 10 empreses, així com diferents centres de investigació i universitats “, segons detallen fonts oficials de l’empresa nord-americana. El projecte s’anomena Adam i està especialitzat en automatització en diferents modes de transport.
No entenen com poden finançar al rival d’EUA. Això pot afectar greument a la indústria aeronàutica espanyola. La veritat és que se m’escapa per què no s’ajuda molt més a l’empresa de l’Estat. Suposo que hi haurà raons de pes.
One thought on “Set projectes INNPRONTA concedits amb gent molt empipada”