Enric I. Canela
Llegia ahir: El ministre d’Educació, José Ignacio Wert, posarà demà sobre la taula la necessitat d’exigir als professors que justifiquin les hores que se’ls retribueix per investigació. I, si aquest temps no es dedica a investigar, que s’utilitzi en hores lectives. En definitiva, que no es pagui per investigar si en realitat no es fa.
Bé, he estat molt crític amb tot el que està dient Wert sobre els diagnòstics del ministre d’Educació, Cultura i Esport sobre la universitat. En cap cas sobre la necessitat de la reforma ni amb la comissió d’experts. Tampoc sóc crític amb aquesta afirmació, ans al contrari. Senzillament la corregiria. Els professors universitaris a temps complet cobrem per treballar, si no recordo malament, 1.560 hores a l’any. Bé, sigui docència (amb la docència en aula o laboratori, tutories, atenció alls estudiants, etc.), recerca o transferència de coneixement, o gestió, les hem de justificar, com qualsevol treballador.
A la UB tenim un magnífic document que valora totes aquestes coses. És diu PDA, pla de dedicació acadèmica. Altra cosa és el marc legal per aplicar determinades mesures. Quan es va posar sobre la taula, l’anterior legislatura, els intents de normalitzar això van topar amb algunes intransigències. No les valoraré ara.
Gracies Enric per les entrades. És la font més fiable que tinc actualment per informar-m’he (malgrat ser catedràtic d’universitat). La recerca a l’àmbit universitari té mal pronòstic (a excepció de temes teòrics concrets). Quan la gestió dels projectes porta més temps que el dedicat al seu desenvolupament, el diagnòstic ja està fet, només queda asseure’s i ser espectador, no pas protagonista.
Moltes gràcies.
Les coses no pinten bé. Tot i que jo sóc un optimista nat, ara dubto de moltes coses. Només confio del seny d’uns pocs. Som el lloc on s’ha diagnosticat més del món i s’ha fet menys. Tenim un parell de diagnòstics per legislatura.
Crec que ara faran. Ara mateix hi he escrit, el problema és què.