Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2012
  • setembre
  • 26
  • Caiguda de de la inversió en R+D farmacèutica

Caiguda de de la inversió en R+D farmacèutica

Posted on 26 setembre 2012 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Caiguda de de la inversió en R+D farmacèutica
Articles Enric I. Canela, Biotecnologia, Empresa, R+D, Salut

Enric I. Canela

092612 2112 Caigudadede1Llegia una notícia que no per esperada és menys dolorosa. El massiu impacte de les retallades de preu dels medicaments a Espanya es cobra una nova víctima. Les empreses farmacèutiques van invertir 974 milions d’euros en investigació el 2011, un 5,3% menys que el 2010. La xifra cau per sota dels 1.000 milions per primera vegada des de 2007.

Els forts ajustaments no només afecten a la inversió sinó també a l’ocupació en el sector farmacèutic. De fet, l’ocupació és la primera variable que ha acusat el descens d’ingressos, segons Farmaindústria. El nombre de treballadors pertanyents a l’àrea de recerca i desenvolupament de les farmacèutiques en l’últim any va ser de 4.490, un 4,2% menys que l’any anterior. Suposa, segons Farmaindústria, el nivell més baix des de 2006 i el segon descens consecutiu perquè ja el 2010 el nombre d’empleats ja va caure un 2,6, cosa que la patronal considera “inèdit”.

Tanmateix, i tot i que s’han generat menys llocs de treball, la qualificació dels mateixos és cada any més gran, ja que 4 de cada 5 llocs de treball en R+D corresponen a titulats superiors.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: La UAB també ajuda els estudiants
Next Post: Wert i Catalunya ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

setembre 2012
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« ag.   oct. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown