Ahir el rector de la UAB i president de l’ACUP va publicar a El Periódico l’article “Furgar en la ferida universitària“.
Es tracta d’un article bastant dur amb el Govern. Comença: Malgrat els discursos políticament correctes sobre la gran importància de les universitats en la societat del coneixement i del seu paper central com a motors del creixement econòmic, els nostres governants segueixen actuant en la direcció contrària a la que prediquen. En suma, segueixen furgant en la ferida pressupostària retallant a cegues i amb una més que evident insensibilitat sobre el dolor que causen en el teixit universitari.
Acaba dient: És, sens dubte, l’hora de la veritat per al nostre Govern; és el moment en què les prioritats reals no es podran camuflar sota discursos que simplement sonen bé però que no tenen suport allà on realment importa: en els comptes públics. Els economistes sostenim que l’elecció revela les preferències. I l’elecció pressupostària del nostre Govern revelarà si confia i creu verdaderament en la universitat pública o, simplement, la percep com una xifra comptable en la qual es pot continuar furgant per quadrar el seu pressupost.
Personalment hi coincideixo. Crec que el Govern ja no pot retallar res a la universitat. Hi ha un punt que no es pot creuar si no es pot pagar molt car.
One thought on “La universitat no pot assumir més reduccions pressupostàries”