Enric I. Canela
Ahir la Guàrdia Civil va detenir l’exrector de la URV Lluís Arola; el president de l’empresa Morella Nuts, Joaquim Barriach, i el secretari de Shirota, Xavier Gómez, per la seva presumpta implicació en el cas Shirota, una peça separada i sota secret de sumari del cas Innova que investiga el jutjat d’instrucció número 3 de Reus.
El rector de la URV, Francesc Xavier Grau, ha considerat “incomprensible” la detenció aquest dijous de l’exrector Lluís Arola per la seva gestió com a director científic de l’empresa semipública Shirota, en el marc de la investigació de la peça separada del ‘cas Innova’ de Reus. La URV ha defensat en un comunicat que totes les actuacions de Arola les va fer com a representant de la universitat des del 2007 i fins que ha demanat ser rellevat el 2010, i a partir de llavors va assistir a alguna reunió a petició de l’actual rector.
A mi també em sembla estranya aquesta detenció. Per aclarir tot el que he llegit sobre el tema no calia una detenció. Recordeu l’Operació Pretòria?
He llegit que la fiscalia anticorrupció s’oposa a que la infanta Cristina sigui imputada pel cas Nóos i també que una de les grans catàstrofes ecològiques que va patir Europa es tanca amb 9 mesos per ancià capità del Prestige.
La cosa s’ha solucionat. Llegeixo amb posterioritat i afegeixo aquí que segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, ha quedat en llibertat i imputat pels delictes de prevaricació, malversació de cabals públics, blanqueig de capitals, delicte societari, falsedat documental i insolvència punible després de declarar al Jutjat d’Instrucció 3 de Reus.
Enric,
d’acord amb el que parles de detenció estranya. No podien haver demanat que hagués anat a declarar sense cap necessitat de detenir-lo?.
Si tot acaba bé, i se l’exculpa, qui repararà el dany que s’ha fet a la persona i a la institució?. Podrem demanar després responsabilitats al jutge?. És un risc les col·laboracions entre l’empresa i la universitat?
Està clar que la justícia no és igual per a tothom, però hi ha vegades que sembla encara menys igual. Tinc ganes de fer alguna protesta per dir-li a aquests senyors jutges que hi ha vegades en què la frase de Pedro Pacheco: “la justicia es un cachondeo” sembla massa exacta.
És realment trist tot plegat!.
Gràcies pel teu comentari, Maria Teresa
Maria Teresa,
El Lluís és una persona honrada. Pot haver algun error en la gestió, no ho sé, desconec el tema, però dubto molt que tingui res a veure amb totes aquestes coses que l’imputen. Hagués estat normal, si tenen sospites, citar-lo i prou.
Efectivament, Pedro Pacheco encertava.