Enric I. Canela
The Economist publica aquesta setmana l’article The future of universities. The digital degree. L’introdueix amb l’editorial Creative destruction.
En síntesi, l’article tracta de l’augment del cost de la universitat, passa per l’endeutament que tenen els estudiants d’Estats Units i Anglaterra, discuteix que amb l’arribada de la xarxa com a mitja per fer arribar el coneixement les coses poden canviar molt.
També que les universitats d’elit i els professors més reputats podran “vendre els seus cursos gratuïts”. Contradictori, no? L’arribada dels MOOC perjudicarà a les universitats que no siguin líders.
Podria tornar a parlar dels MOOC (a partir del darrer escrit que hi vaig fer – Els MOOC a les rebaixes – podeu seguir, si ho trobeu d’interès, el que he anat escrivint). Ho resumeixo dient que no acabo de veure la gràcia d’invertir en això tret que es plantegi com un negoci, ben estructurat i amb força diners.
Paga la pena llegir l’anàlisi de The Economist per adonar-se del més que probable llançament a les escombraries dels diners invertits per universitats que no siguin líders mundials i en països que no tinguin l’anglès com a llengua.
Conclusió: invertim en redactar vídeos de petites coses que permetin reduir costos. Per exemple manuals (com es fa anar un espectrofotòmetre o com es neteja un rotor d’una centrifugadora). Hi ha gent que explica com es canvia la bateria d’un Iphone. Doncs això.
Paral·lelament, seiem i discutim quin model de negoci podem adoptar.