Enric I. Canela
Llegia que un estudi encarregat pel govern de Noruega sobre la situació de les universitats noruegues en el rànquing mundial – en particular, en comparació amb altres institucions nòrdics – ha arribat a la conclusió que fins i tot els primers llocs estan tan basades en ponderacions subjectives de factors i en dades dubtoses que no serveixen per a res, com a base per informació si l’objectiu és millorar l’educació superior.
El Ministeri d’Educació i Recerca de Noruega va encarregar a l’Institut Nòrdic d’Estudis en Innovació, Recerca i Educació, o NIFU, per analitzar la posició de les universitats noruegues en els rànquings universitaris internacionals.
El ministeri específicament volia saber el que significaven els rànquings de les universitats en la pràctica, i si hi va haver factors en l’àmbit nacional o institucional que podrien explicar les diferències entre els països nòrdics.
El NIFU va nomenar un grup de treball de sis membres del personal i els consultors externs que van elaborar un informe de 180 pàgines (només en noruec), titulat Universitats nòrdiques i Rànquings Internacionals.
Podeu completar la notícia, la conclusió és dramàtica per al rànquings. Opino igual, no serveixen massa més que per millorar en els rànquings, però som al ball i hem de ballar. Amb tot sempre és bo que et diguin on falles, però això només ho fan els rànquings seriosos, que no ho són tots.