Enric I. Canela
Llegia en el Web de la UB que un projecte organitzat conjuntament per la Unitat de Cultura Científica i Innovació de la UB i l’Escola de Doctorat de la UB posa en contacte estudiants de doctorat amb escoles de primària i secundària que vulguin conèixer de primera mà com és el dia a dia d’un investigador. Amb el nom de Camins infinits —perquè el coneixement no té límits—, es vol donar resposta a les preguntes que els joves i els infants es fan sobre el món de la recerca: quines circumstàncies porten algú a endinsar-se en el món de la ciència?, quin camí segueix un científic?, treballen sempre al laboratori?
L’activitat es divideix en dues parts i té un objectiu doble: apropar la recerca als alumnes i millorar les habilitats comunicatives dels joves investigadors. Comença amb una xerrada de trenta minuts, en què l’investigador explica en què consisteix la seva recerca, com és el seu dia a dia i per què va decidir investigar. L’activitat pot ser presencial (l’investigador es desplaça a l’escola), o virtual, mitjançant un sistema de videoconferència, la qual cosa permetrà als alumnes visitar virtualment espais que d’una altra manera no podrien veure, com ara sales de cultiu o estabularis. La segona part de l’activitat consisteix a obrir un torn obert de paraules en què els escolars facin peguntes per resoldre els dubtes que els hagin sorgit o aprofundir sobre aspectes que s’hagin tractat.