Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2014
  • novembre
  • 13
  • Mal model de transferència de coneixement

Mal model de transferència de coneixement

Posted on 13 novembre 2014 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Mal model de transferència de coneixement
Articles Enric I. Canela, Economia, Empresa, R+D, Recerca, Transferència de Coneixement, Universitat

Enric I. Canela

111314 2124 Malmodeldet1Llegia que divendres es va fer la presentació de l’estudi “Recomanacions per millorar el model de transferència de tecnologia a les universitats espanyoles” editat per la Conferència de Consells Socials de les Universitats Espanyoles (CCS) i la Xarxa de Fundacions Universitat Empresa (REDFUE ).

L’estudi analitza la situació actual, repassa models internacionals d’èxit i recull una sèrie de recomanacions que poden contribuir a la millora del model de transferència de tecnologia i coneixement que s’ha desenvolupat al nostre país. En la seva elaboració han participat de manera activa 37 centres d’educació superior i 80 experts de l’àmbit acadèmic i empresarial.

Entre les principals conclusions destaquen que les universitats de l’Estat han de treballar perquè la transferència de tecnologia sigui una font d’ingressos més rellevant: han de conèixer les seves capacitats tecnològiques i definir una estratègia basada en metes a mitjà i llarg termini. Per a això compten amb una sòlida generació de coneixement i lideratge en determinats camps de recerca.

Segons dades de l’OCDE, els ingressos per llicència de les universitats espanyoles en 2011 van ser de 2,5 milions d’euros, de manera que l’ingrés mitjà per centre va ser de 38.462 euros. Aquest mateix exercici les universitats europees van obtenir 201 M € i les dels EUA 1.900 M €, de manera que els ingressos mitjans per centre van superar els 2 M € i els 10 M € respectivament.

Per fomentar la transferència de coneixement a Espanya l’informe recomana:

  • Dotar les unitats de transferència de tecnologia amb agents comercials amb experiència en la indústria.
  • Crear una cartera de tecnologia.
  • Fomentar la participació de l’investigador en el procés de transferència ja que és clau i qui té un major coneixement sobre el seu treball i la seva potencialitat.
  • Internacionalitzar l’oferta tecnològica de les universitats i aprofitar les oportunitats que ofereixen altres mercats.
  • Sensibilitzar les administracions públiques perquè estableixin mecanismes que afavoreixin, incentivin i introdueixin modificacions legals que afavoreixin la transferència.
Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: L’ampliació del pressupost de beques es va fer per error
Next Post: Un record a Antoni M. Badia i Margarit ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

novembre 2014
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« oct.   des. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2025 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown