Enric I. Canela
Fa uns dies el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport va publicar l’informe Inserción laboral de los egresados universitarios. La perspectiva de la afiliación a la Seguridad Social.
El treball estudia la taxa d’afiliació dels titulats universitaris del curs 2009-2010 els quatre anys següents a finalitzar els seus estudis, per tipus d’universitat. Disposen de dades de 190.749 de Primer i Segon Cicle, 6.583 de Grau, 40.391 de Màster i 8.527 de Doctorat. Deixen de banda en aquest estudi, és la primera fase, Màster i Doctorat, i com que és molt petita la xifra, també els de Grau. Donen resultats, doncs, dels 190.749 egressats de Primer i Segon Cicle del curs 2009-2010.
Els resultats són complexos, depenen de titulació i de la geografia, però jo els definiria com a horribles. L’any 2014 només estaven afiliats el 64,4% dels titulats. Les diferències per titulació són enormes. Els metges estan afiliats en un 92,9% i els titulats de Filologia Portuguesa només un 18,2%
Aproximadament la meitat dels contractes són indefinits.
Les dades d’ocupació no són massa diferents de les de la resta de la població.
Segurament ens caldrà una lectura molt acurada, lligada a cada universitat (tenim les dades).