Enric I. Canela
La premsa ho ha recollit prou. Un equip d’investigadors liderat per Francesc Imbernon, del Grup de Formació Docent i Innovació Pedagògica (FODIP)del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la UB, acompanyats per Ignasi López Verdeguer, director del Departament de Ciència de la Fundació Bancària la Caixa, van presentar ahir al Palau Macaya de Barcelona els resultats de l’estudi Emprenedoria i universitat. Diagnòstic, bones pràctiques i línies d’actuació en l’àmbit universitari català, que analitza quines són les actituds i les pràctiques de les universitats públiques catalanes respecte al foment de l’emprenedoria.
L’estudi conclou que l’emprenedoria té una escassa presència en els plans d’estudis i docents, ja que un 68 % del professorat universitari no imparteix competències emprenedores en les seves assignatures i desconeix els recursos que ofereix el seu centre per desenvolupar-les, malgrat un discurs institucional favorable, la creació d’unitats especialitzades i oficines de transferència de coneixement i la comercialització de patents dins l’àmbit universitari.
Podeu llegir la notícia completa al web de la UB.
Faig notar que és cert, però que tampoc em lliga amb el que hem de fer. Diu que no expliquem com funciona l’economia. No sé com lligar això amb un programa de Bioquímica de la Nutrició. Preguntaré als meus companys que expliquen Biologia Cel·lular si ho expliquen.
Som en un estrany territori que ens demanen explicar unes coses que no tenen res a veure amb la nostra feina. Jo no sóc la persona més dotada per explicar això. Tampoc està en el pla d’estudis.