Enric I. Canela
Fa uns dies llegia un article que publicava e diari El País sobre els mètodes d’ensenyament en l’àmbit universitari, concretament en Química de la més complexa.la Química Física. L’article es titula ¿Pueden las matemáticas y la física huir de las clases magistrales?
L’article està centrat en l’experiència de Xavier Giménez, professor titular de Química Física de la Universitat de Barcelona. Ensenya en el graus de Química, Enginyeria Química i Enginyeria de Materials assignatures amb un mètode basats en el constructivisme, un corrent pedagògica que persegueix que l’estudiant construeixi el coneixement a partir del seu propi raonament i experiència. No sé en quines assignatures s’aplica això. Hi ha teòriques, problemes o laboratori.
L’article és força interessant. Ara mateix no sé si s’està difonen el mètode en el si de la UB ni quants professors fan servir el mètode. La meva universitat és gran i no sempre sabem tot el que passa. Indagaré, però si esteu interessats, no ho dubteu, sembla que l’experiència sembla bona.