Skip to content

Enric I. Canela

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Home
  • 2015
  • desembre
  • 5
  • Entrevista a la secretària d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació

Entrevista a la secretària d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació

Posted on 5 desembre 2015 By Enric I. Canela No hi ha comentaris a Entrevista a la secretària d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació
Articles Enric I. Canela, R+D, Recerca

Enric I. Canela

120515 2035 Entrevistaa1
Fa uns dies es va publicar una entrevista amb la secretària d’Estat de Recerca, Desenvolupament i Innovació. L’entrevista és la conseqüència de l’aprovació de l’Agència Estatal de Recerca (veure L’Agència Estatal de Recerca al BOE).

Destaco l’aspecte relacionat a la independència política de l’Agència. Diu: Això dels vaivens polítics jo no sé molt bé què vol dir quan es parla d’independència. L’Agència Estatal compleix la llei d’agències, és a dir, té una administració diferent, però lògicament dins de l’Administració General. Sorgeix amb un Reial Decret, amb una memòria, un estatut i té una estructura. Té un consell rector i un director. El consell rector té una presidència que ocupa la persona que ocupi el més alt càrrec de la R + D, que a hores d’ara seria jo. Però té un director que és director executiu. És un investigador o tecnòleg de reconegut prestigi que tingui capacitat de gestió en R + D + I. Aquesta és la persona que realment dirigeix l’agència. Hi ha també un Consell Científic assessor format per científics. El director tindrà un mandat de tres anys renovables. Estem pensant en un mandat de tres anys, precisament perquè no coincideixi amb el cicle legislatiu. Així manté d’alguna manera la seva independència. El Consell Rector tria qui és el director i com ho cessa. Aquesta estructura té certa independència.

Ja a llegireu.

Bé, però fins ara he vist com els directors del CSIC, també agència, s’han triat amb criteris polítics. Resulta que això no és el Regne Unit. A l’Estat espanyol la independència dels càrrecs no s’ha entès mai. Només cal mirar el Tribunal Constitucional.

Print 🖨 PDF 📄 eBook 📱

Navegació d'entrades

❮ Previous Post: Competint en R+D per Xavier Ferràs
Next Post: Avaluar per competències. Un model que no acaba de funcionar ❯

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

desembre 2015
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« nov.   gen. »

Categories

Arxius

  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès
  • Inici
  • Les meves dades personals
  • Documents d’interès

Copyright © 2026 Enric I. Canela.

Theme: Oceanly by ScriptsTown