Enric I. Canela
Llegia un article, repassava notes de premsa i reflexionava. Tot arran d’un article del Times Higher Education.
Els estudiants estan pagant elevades matricules. L’article està centrat a Anglaterra fruit d’una conferència d’Andreas Schleicher. A casa nostra és cert, encara que no hem arribat al nivell d’Anglaterra.
Serà necessari que s’avaluïn els resultats docents de les universitats. Els estudiants estan pagant pel que no reben. Les universitats són molt diferents dons d’un mateix país i no es tracta d’avaluar sistemes educatius, es tracta d’avaluar resultats.
L’OCDE voldria que es fes aquesta avaluació, però les universitats més poderoses s’hi oposen. De fet no hi ha un gran interès dels estats per desenvolupar aquests projectes (Ahelo – Assessment of Higher Education Learning Outcomes, i Calohee – Measuring and Comparing Achievements of Learning Outcomes in Higher Education in Europe).
Actualment les universitats estan molt interessades en els rànquings de recerca adobats amb opinions personals de reputació i coses així, molt subjectiu tot. Si hi hagués un sistema real d’avaluació de competències dels titulats les coses podrien ser diferents. Hi hauria un canvi de jerarquies.