Enric I. Canela
Fa poc la Comissió Europea (CE) va publicar un informe que compara les polítiques de tots els països de la Unió Europea en el èxit i abandó dels estudiants universitaris en els cursos de grau i després de treure conclusions formula algunes recomanacions.
L’estudi Dropout and Completion in Higher Education in Europe no és excessivament llarg, un centenar de pàgines. Analitza més a fons Dinamarca, Noruega, Països Baixos, Regne Unit, República Txeca. Alemanya, Polònia i França.
Una de les coses més interessants és veure com els diferents estat consideren polítiques específiques per afavorir que els cursos es completin.
A l’annex 2 trobareu informació sobre Catalunya elaborada per Alicia Betts i Josep M. Vilalta.
Quina conclusió extreus sobre la situació a les universitats catalanes? Creus que l’èxit ha augmentat gràcies a l’exclusió social?
Què vols dir, que a la universitat hi ha exclusió social? Crec que tenim un fracàs altíssim perquè la preparació dels que hi arriben és molt baixa. La meva visió de la universitat nostra és que és relativament bona, en alguns aspectes la docència és d’escola. Les polítiques públiques no afavoreixen l’èxit dels estudiants.