Enric I. Canela
Llegia un article sobre universitats disruptives (Universidades disruptivas, así se enseña fuera de lo convencional). Jo sóc partidari d’aquest model, d’universitats, si li voleu dir així, que ensenyin mòduls, moguin els alumnes d’un banda a l’altre, els ensenyin a connectar-se, etc. Partidari a mitges. Crec que pot ser un bon model complementari (de postgrau) o pot ser un model per a emprenedors, però dubto que serveixi per formar un enginyer, un químic o un metge.
El que si és absolutament necessari allargar el model formatiu. Per això està bé el 3+2, el 4+1 o el 5+0. Està bé per fer més coses després. La vida és més llarga. Repensar moltes coses, no s’està fent per part dels que prenen decisions.
Concloent: crec necessari que les universitats incorporin models alternatius sense obviar la formació sòlida.
Consell: alumnes, no feu graus estranys com ara botànica amb teologia. Poso aquest exemple per no citar altres. És la forma de no saber res.