Enric I. Canela
D’entrada diuen que rebutgen el model de les beques Equitat. Creiem que l’Educació Superior ha de ser gratuïta, tal i com succeeix a Alemanya, Dinamarca o Grècia, i garantir l’accés a l’educació superior a tota la població indiferentment de la seva classe social a través d’un pla integral de beques, atorgades en funció dels ingressos de la unitat familiar, la distància entre el domicili durant el curs acadèmic amb la universitat i el cost que ha d’assumir l’estudiant en cas que hagi de viure fora.
A partir d’aquí, i amb un exercici de pragmatisme demanen que la beca Equitat arribi a més estudiants, que es repensin els trams i que la beca Equitat als ensenyaments de Màster.
Val a dir que estic força d’acord amb el contingut de la declaració del Consell de l’Estudiantat. Tot i que el Govern té un model propi de preus públics i beques, considero que en conjunt és socialment injust.