Enric I. Canela
Avui torna a sortir L’Econòmic i conté un article meu. Es tracta de “L’evolució de la universitat“. Quan l’escrivia pensava i intentava sintetitzar com han canviat les coses en el món de l’educació i com les universitats hem de rebre joves que tenen uns coneixement diferents als que tenien abans, però se’ns demana que en menys temps sàpiguen més del que sabien abans. La meva inquietud és si enfoquem correctament el que és i ha de ser un màster i si el diferenciem bé d’un grau. Si pensem en els perfil. Pregunto institucionalment. Particularment hi ha tantes visions com vulgueu.
Em destaquen de l’article: No discuteixo si l’educació d’ara ajuda més a tenir millors i més ben preparats ciutadans que la d’abans o no, però sí que els alumnes d’abans arribaven a la universitat amb més coneixements de matemàtiques, de química, de filosofia o de llatí. Ara, en arribar, han d’aprendre coses que abans sabien i no s’assoleixen els mateixos coneixements que anys enrere. A més, en molts camps hi ha hagut una gran revolució del coneixement.