La Vanguardia publica avui un interessant article sobre la deficient formació científica dels estudiants de batxillerat. Aquest problema el patim després a la universitat i naturalment incideix a la societat. En part té a veure per la deficient o nul·la formació científica dels polítics que prenen les decisions sobre el sistema educatiu. Si mireu els currículums dels que s’han encarregat d’aquests temes durant aquests anys us adonareu de les causes. No dic que hagi d’haver molts químics als governs, però de tant en tant no aniria malament.

El Periódico ens il·lustra sobre quines carreres tenen pocs estudiants a Catalunya. El seu titular és que 39 títols tenen menys de 20estudiants a primer. També diu que 5 universitats es reparteixen 124 estudiants de Filologia Catalana. Sense discutir la necessitat de la racionalització de moltes coses, l’anàlisi és incorrecte. Cal preguntar quantes assignatures tenen menys d’un nombre definit d’estudiants. El problema no són els títols sinó les assignatures, perquè diferents títols poden compartir assignatures. El Periódico fa un editorial sobre tot això. Diu que calen solucions als problemes generats i aprofita per dir que la rebaixa del DURSI a un comissionat no és la millor alternativa per afrontar amb èxit la situació. Clar, el govern s’ha fet pensant en els equilibris interns tripartits i no en les necessitats del país. Voluntat de servei públic davant de tot.

Ahir es van lliurar (La Vanguardia) els Premis Nacionals (la nació es refereix a Espanya) de Recerca. Molts catalans a veure si s’encén algun llum d’alarma.

Expansión i l’AVUI publiquen l’acord entres els Parcs Científics de Barcelona i Madrid amb Asebio.

Expansión l’AVUI publiquen les declaracions del conseller Huguet dient que un dels seus principals objectius es assolir un Pacte nacional i social per l’educació universitària a Catalunya similar al de l’ensenyament obligatori. Vol tractar el tema del mapa de titulacions i vol obrir la universitat per tal que entrin professors de l’empresa per combatre l’endogàmia. Em temo que no la cosa no va així.

El Mundo critica que enguany el pressupost del Ministeri d’Educació i Ciència no inclou cap partida per impulsar el procés de convergència europea.

També El Mundo aprofita per dir, basant-se en l’Atlas de la Enseñanza Universitaria en España”, que la influència de la universitat catalana es redueix a l’àmbit regional. Fan una anàlisi del tema, de perquè no venen estudiants de fora de Catalunya i resulta que a Andalusia, Canàries, País Basc i Balears encara en van menys. Aquesta gent està obsessionada. Estan malalts. Per cert l’Atlas és un document que he demanat i no he vist. No conec encara ningú que l’hagi vist. Deu ser un document per a periodistes. Amb el mateix tema, El Mundo publica una entrevista amb el director del projecte.

Cinco Dias comenta que l’empresa espanyola està a la cua de l’ús d’Internet en base a les dades publicades ahir per la Comissió Europea, diu el diari. No ho entenc, el 6 de gener ja vaig fer un comentari sobre el tema. El document, com podeu veure, va ser lliurat per Eurostat el 22 de desembre. Potser als diaris els hi envien per correu, en un sobre.

Trackback URI | Comentaris RSS

Deixi una contestació