Enric I. Canela
Els laboratoris corporatius de R+D solien ser la peça clau de les empreses per adquirir avantatge competitiu. Però al segle XXI, la innovació s’està desplaçant fora de l’àmbit del laboratori i arriba a tot el món. Aquesta és la raó per la qual el professor Alan MacCormack de l’Harvard Business School i el seu equip de recerac creuen que una veritable font d’avantatge competitiu és l’habilitat per gestionar les associacions d’innovació. Conceptes clau inclouen:
- La innovació ha d’impulsar-se cada vegada més mitjançant equips de col·laboració donada la complexitat dels productes, la disponibilitat de mà d’obra de baix cost però altament qualificada, i els avanços en les eines de desenvolupament.
- La col·laboració ha d’incloure la part alta i baixa de les línies de desenvolupament per escurçar els terminis d’execució, augmentar la capacitat d’aquesta col·laboració, i facilitar l’accés als coneixements, a les habilitats, i la propietat intel·lectual que una aïllada empresa no posseeix.
- Molts esforços en innovació fracassen ja que comencen amb l’objectiu de reduir els costos.
- L’èxit dels programes de col·laboració consisteix en desenvolupar una estratègia per a aquesta col·laboració que s’ajusti a les necessitats empresarials. També en organitzar-se per a una col·laboració eficaç i en invertir en la construcció de noves oportunitats de col·laboració.
El conjunt de l’article és força interessant.