Enric I. Canela
He llegit a SINC que una nova eina informàtica anomenada DynaLearn ajuda als estudiants a construir models conceptuals de les matèries científiques objecte del seu estudi, de manera individual o en un entorn col·laboratiu, utilitzant recursos semàntics. Al mateix temps, l’eina permet emmagatzemar aquests nous models i comparar-los amb altres models de referència, amb la finalitat d’ajudar l’estudiant a definir conceptes relatius a una àrea de coneixement.
Vuit universitats europees, entre les quals hi ha la Universitat Politècnica de Madrid a través de la seva Facultat d’Informàtica, han desenvolupat aquest entorn d’aprenentatge interactiu. L’equip va presentar el novembre passat un article a la IX Conferència de Web Semàntica celebrada a Xangai, Xina, que va obtenir una nominació al millor article de la seva categoria (Semantic Web In Use).
L’article és Semantic Techniques for Enabling Knowledge Reuse in Conceptual Modelling de Jorge Garcia, Jochem Liem, Esther Lozano, Oscar Corcho, Michal Trna, Asuncion Gomez Perez, Bert Bredeweg, presentat al 9th International Semantic Web Conference (ISWC2010)
M’interessava el tema i he anat a l’article. No hi entès res. Hauré d’esperar a què es posi en forma assequible als que volem fer servir aquestes eines i no sabem de llenguatges informàtics.