Enric I. Canela
Ahir escrivia Les universitats catalanes a Massachusetts en el marc de la fira internacional NAFSA i fa poc Les universitats catalanes a la NAFSA fent referència a la participació de les universitats catalanes a la fira NAFSA a Boston (24 al 29 de maig). Les universitats estan donant a conèixer l’oferta de graus i màsters amb un estand propi anomenat ‘Study in Catalonia. A knowledge hub in Sourthern Europe’.
Ahir al vespre llegia Catalunya consolida 268 acords de col·laboració amb universitats dels Estats Units. Els tenen les universitats catalanes amb 42 institucions d’educació superior dels Estats Units. Ho va explicar el director general d’Universitats, Lluís Jofre, durant la presentació del sistema universitari català en el marc de la fira, als experts mundials en educació superior reunits en el Seaport World Trade Center de Boston.
Universitats de Catalunya / Total acords universitats EUA | |||||
UB | 50 | UdL | 7 | UOC | 3 |
UAB | 49 | UdG | 8 | UVic-UCC | 5 |
UPC | 4 | URV | 17 | UIC | 4 |
UPF | 36 | URL | 60 | UAO | 17 |
Així mateix, el sistema universitari català ofereix 23 titulacions conjuntes de grau i de màster amb institucions d’educació superior dels EUA:
- Universitat de Barcelona: 2 titulacions de grau amb la Nova Southeastern University i la Universidad de Puerto Rico, i 1 màster amb la Columbia University.
- Universitat Politècnica de Catalunya: 3 titulacions de màster amb l’Illinois Institute of Technology, i 1 màster amb la UC Irvine.
- Universitat Ramon Llull: 1 màster amb la Universitat de Georgetown, 1 màster amb la Universitat de San Francisco i 1 un doble grau amb Lasalle University.
- Universitat Oberta de Catalunya: Un certificat d’estudis amb Universitat de Nou Mèxic.
- Universitat Internacional de Catalunya: 1 doble grau amb l’Iona College.
- Universitat Abat Oliba: 2 titulacions de màster amb l’Iona Collega, altres 2 màsters amb la UC Berkeley, 1 màster amb la Universitat de Boston, 1 màster amb la Universitat de Chicago, i 1 màster amb la Universitat d’Illinois.
Això ja existeix. A veure què farem de nou. Expectants i amb ganes.