Enric I. Canela
Llegia un article en el Times High Education que titula Three-quarters of universities ‘fail to put vital course information online’. L’article es refereix a les universitats del Regne Unit. Una enquesta diu que les tres quartes parts de les universitats no estan donant informació important sobre els seus cursos als WEB.
El que detecten com a mancança els estudiants o futurs estudiants britànics no és el mateix que troben a faltar els candidats o els estudiants de les nostres universitats. De totes formes els WEB de les universitats d’aquí són, salvant honroses excepcions, catastròfics, tal com passa en moltes organitzacions públiques. L’organització dels WEB oficials respon a la visió interna i mai no es pensa en el consumidor. A les universitats catalanes passa una cosa ben curiosa, es tradueixen els WEB com si els estudiants que no són de casa nostra tinguessin la mateixa forma de conèixer el seu entorn com els nostres.
Exagerant, tenim un gran tendència a traduir el DOGC o el BOE i creure que hem donat informació. Com tots sabeu, aquests documents no els entenem ni els de casa. Quan un mira un WEB d’una universitats que ho fa bé, llegeix “International Students” o similar. Reflexioneu!