Enric I. Canela
El futur del pla de Bolonya: més competències i menys exàmens és un article de Raquel Font al diari ARA. L’article parla d’un estudi del ministeri d’Economia i Competitivitat, que s’acaba de presentar, sobre l’impacte dels diferents mètodes d’avaluació en el desenvolupament de les competències en l’àmbit universitari, i del qual es desprèn el debat de si la universitat ha de formar els estudiants per al món laboral o si la seva missió va més enllà.
Per a l’estudi s’ha comptat amb l’opinió dels primers graduats de quatre titulacions -educació primària, farmàcia, enginyeria informàtica i enginyeria electrònica- de set universitats, cinc de catalanes (UB, UAB, UPC, URV i UOC) i la Universitat de Granada i la de les Illes Balears.
No he pogut veure l’estudi. Potser se m’ha passat. No l’he trobat.
En tot cas, a l’article trobareu algunes idees. La principal és que es fan servir massa els exàmens i els estudiants consideren que això no acaba d’anar bé. No és senzill avaluar per competències en algunes assignatures.
El 6 de novembre es va celebrar un seminari sobre el tema al Palau de les Heures. Les presentacions, inclosa la de la Dra. E. Cano, es poden trobar a http://vseminaridebonespractiques.weebly.com/.
També ha facilitat un Resum executiu: EL IMPACTO DE LA EVALUACIÓN EDUCATIVA EN EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN LA UNIVERSIDAD. LA PERSPECTIVA DE LAS PRIMERAS PROMOCIONES DE GRADUADOS (EDU 2012–‐32766)
Gràcies Lluís.
Agraeixo molt la informació. El tema el trobo de gran interès. Particularment em sento mancat de les competències per avaluar competències.